رئيس پليس راهور استان گفت : 59 درصد تصادفات درون شهری در طول روز اتفاق می افتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئيس پليس راهور استان گفت: طي هفت ماهه نخست سال، 59 درصد تصادفات درون شهري در طول روز و 41 درصد در شبانگاه رخ داده، که از اين تعداد 42 درصد در خيابان هاي اصلي، چهار درصد در تقاطع ها، پنج درصد در ميادين و هفت درصد در بزرگراه ها به وقوع پيوسته است.
سرهنگ "محمد مرادي"گفت: پليس راهنمايي و رانندگي با رويکرد کاهش حوادث ترافيکي خصوصاً کاهش کشته هاي تصادفات پس از برنامه ريزي درست و به کار گيري تمامي امکانات و تجهيزات موجود و با همت همه همکاران موفق شد از بروز حوادث شديد که غالباً منجر به فوت کاربران ترافيک مي شود، جلوگيري کند.
وي تصريح کرد: با در دستور کار قرار دادن اقدامات پيشگيرانه و با به کارگيري شيوه هاي مختلف از جمله بهرمندي از تجهيزات هوشمند، برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز و کنترل شبانه روزي اين موفقيت حاصل شد که در طول هفت ماه گذشته تصادف فوتي نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته باشد.
اين مقام انتظامي ادامه داد: آمار حوادث منجر به جرح نسبت به سال گذشته روند کاهشي داشته و از 1387 مورد تصادف جرحي، 1530 نفر مجروح شدند که اين مهم در قياس با مدت مشابه کاهش شش درصدي داشته است.
سرهنگ مرادي گفت: طي هفت ماهه نخست سال، 59 درصد تصادفات درون شهري در طول روز و 41 درصد در شبانگاه رخ داده است که از اين تعداد 42 درصد در خيابان هاي اصلي، چهار درصد در تقاطع، پنج درصد در ميادين و هفت درصد در بزرگراه ها به وقوع پيوسته است.
وي با بيان اينکه در بررسي علل وقوع تصادفات، عدم توجه به جلو 25 درصد و عدم رعايت حق تقدم 21 درصد نقش داشته است، تصريح کرد: عدم رعايت فاصله طولي نيز به ميزان 5 درصد در وقوع تصادفات دخيل بوده است.
رئيس پليس راهور استان خاطرنشان ساخت: خودروي سواري به ميزان 82 درصد، وانت هفت درصد و موتورسيکلت پنج درصد بيشترين وسايل نقليه دخيل در تصادفات طي هفت ماهه ابدايي سال بوده اند.
سرهنگ مرادي، بيشترين گروه سني رانندگان مرد مقصر در 37 درصد تصادفات را گروه سني 25 – 35 اعلام کرد و افزود: همچنين بيشترين گروه سني رانندگان زن مقصر در تصادفات نيز مربوط به گروه سني 25 – 35  است که دو درصد مجموع تصادفات را شامل مي شود.
وي بيان داشت: اين مهم جز با تحت کنترل قرار دادن رانندگان متخلف و کساني که به طرق مختلف نظم و امنيت را از مردم سلب کرده بودند، محقق نمي شد که با تشديد برخورد با تخلفاتي که زمينه ساز حوادث ترافيکي از جمله عدم رعايت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز، سرعت غير مجاز و عدم رعايت فاصله طولي و ... تلاش شد که اعمال قانون اين دسته از رانندگان پرخطر نسبت به سال گذشته افزايش داشته باشد و روند کاهش حوادث به ويژه منجر به فوت و جرح را شاهد باشيم.
اين مقام انتظامي ابراز اميدواري کرد با همکاري ساير نهادها و ارگان ها، مشارکت اقشار مختلف مردم و تلاش روز افزون مأموران راهور، روند کاهشي حوادث رانندگي به ويژه تلفات انساني همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.