رئيس پليس راه استان گفت: حرکت بازگشت بسياري از زائران اربعين ناگزير به تاريکي شب موکول مي شود که لازم است رانندگان متناسب با اين شرايط رانندگي کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرهنگ "فضل الله شيري"گفت: علائم افقي و عمودي مانند تابلوها و خط کشي ها منعکس کننده نور هستند که با نور چراغهاي خودرو شما رانندگان در تاريکي شب کاملاً قابل رويت مي شوند و با استفاده از آنها مسير خود را پيدا خواهيد کرد.
وي افزود: پيش بيني پيچ ها، نقاط خطرناک و حادثه خيز، پل هاي کم عرض کننده مسير، تونلها، نقاط ريزش کوه و ده ها نوع پيام خبري و انتظامي و هشداري ديگر در تاريکي شب هستند که تنها با ديدن به موقع تابلوها و علائم ممکن است، لذا از همه رانندگان مي خواهيم با اين علائم هماهنگ باشند تا تاخيري در رويت خطرات به وجود نيايد.
سرهنگ شيري خاطر نشان کرد: نورهاي خيره کننده در شب اجتناب ناپذير هستند و خيره شدن به آنها 9 ثانيه ديد راننده را مختل مي کند که در بيشتر مواقع اين اتفاق به علت روشن بودن چراغ هاي اصلي وسايل نقليه ديگر عارض مي شود، اما حتي با چراغ هاي سو پايين نيز، باز هم احتمال ايجاد اين نور آزار دهنده و خيره کننده وجود دارد.
وي گفت: در راه هاي دو طرفه زماني که وسيله نقليه از مقابل به شما نزديک مي شود، احتمال دهيد يک نور خيره کننده ايجاد مي شود، لذا پيش از خيرگي تصوير جاده روبروي خود را به خاطر بسپاريد تا يک مرجع تصويري از جاده در ذهنتان باشد، البته نور چراغ خودروهاي پشت سر نيز مي تواند شما را دچار مشکل کند که در اين حالت بايد آينه ها را تنظيم کنيد.
اين مقام انتظامي توصيه کرد: در مسير تردد شبانه شما ممکن است ريزش کوه، تصادف خودروهاي ديگر، ترددعابران در موکب هاي بين راهي و روستاهاي جاده اي روي دهد، لذا با اتخاذ سرعت مطمئنه و بکارگيري چراغها و پايش مداوم تابلوها، آماده عکس العمل درست و به موقع باشيد.
سرهنگ شيري تصريح کرد: لازم  است سيستم روشنايي در شب خودرو شما سالم و آماده بکار باشد تا بتوانند به راحتي  تصميمات شما را مانند ترمز کردن، گردش به چپ و راست و حرکت با دنده عقب به ساير رانندگان اعلام کنند چراکه اين چراغها زبان گويا و کانال ارتباطي شما با رانندگان ديگر است.
وي در پايان هشدار داد: خوروهاي تک چراغ علاوه بر اينکه نور کافي و زاويه ديد طولي و عرضي مناسبي را براي راننده فراهم نمي کنند، تصوير اشتباهي را از خود در ذهن رانندگان مقابل ايجاد مي کنند چون ممکن است به مثابه يک موتور سيکلت ديده شوند و به همان اندازه فاصله عرضي از آنها حفظ شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.