هرساله از سمت سازمان اوقاف کشوری، خروجی پیشکسوتان عرصه قرآنی یک نفر است.

مهدی غلام نژاد قاری ممتاز قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون دغدغه قاریان جوان در حوزه تلاوت قرآنی گفت: شرکت در مسابقات قرآنی از مهمترین دغدغه‌های حضور نیروهای جوان در این عرصه است؛ چرا که هرساله از سمت سازمان اوقاف کشوری، خروجی پیشکسوتان عرصه قرآنی یک نفر است و ارزشی برای پتانسیل‌های جوان قرآنی قائل نمی‌شوند و تنها نگاهشان به مقام‌های کسب شده در داخل کشور است.

وی ادامه داد: کار برای جوانان در این عرصه زمانی دلسردکننده می‌شود که سازمان اوقاف و شورای عالی قرآن به برترین های مسابقات داخلی بها می‌دهند و هرکس که در ایران مقام بیاورد، به عنوان قاری بین المللی شناخته می‌شود.

غلام نژاد درخصوص راه های پیشرفت در رشته تلاوت و حفظ قرآن کریم بیان کرد: تلاوت قرآن امری تخصصی است و باید آموزش و جذب قاریان تازه نفس را به اهلش سپرد. خود من با روی خوش و لبخند استاد پیشکسوت خوبم، مجذوب آیه‌های نورانی قرآن شدم.

وی افزود: متاسفانه در کشوری که از نامدارترین قطب‌های قرآنی دنیا محسوب می‌شود و همتای کشور مصر پیش می‌رود، موانع تخصصی فراوانی وجود دارد. ما ستارگان و نخبگان بسیاری در شهرستانها و استانهای داخل کشور داریم که بسیار زحمت کشیده اند و اگر مسئولین نگاه پر رنگی داشته باشند، خانواده‌ها نیز تشویق می‌شوند.

غلام‌نژاد درباره جایگاه قرآن در نگاه حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: نزدیک به سی سال است که در رشته قرائت قرآن فعالیت می‌کنم اما متاسفانه نه من، بلکه افراد قرآنی هم در اجتماع از جایگاه آنچنان خوبی برخوردار نیستند. حتی در قسمت فرهنگی هنری خود رنگ و بوی قرآنی وجود ندارد و در کنار کنسرت‌های آنچنانی که برگزار می‌کنند، اصلا اثری از قرآن نیست.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از ارگان‌ها و نهادهای مربوط به رشته‌های قرآنی عهده‌دار بیمه قاریان نمی‌شوند و این در حالی است که خود ما قاریان هزینه ها را پرداخت می‌کنیم.

قاری ممتاز کشور تصریح کرد: اگر کسی علم موسیقی داشته باشد، می داند که تلاوت قرآن کاری بسیار سنگین است. اما ما را به عنوان یک هنرمند هم نمی شناسند و اداره ورزش و جوانان هم اهمیتی به ارزش جوانان در این عرصه قائل نمی شود.

غلام نژاد در پایان خاطر نشان کرد: کاری که تلاوت یک قاری در کشورهای خارجی می‌کند، کمتر از دلارهای هزینه شده برای خنثی کردن دسیسه دشمنان نیست و خیلی از این تلاوت‌ها می تواند توطئه‌های استکبار را نقش بر آب کند.


 
انتهای پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار