حجتالاسلام حسینی گفت: افتتاحیه مسابقات قرآن کریم استان تهران 31 مرداد در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران در نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم که صبح امروز 30 مرداد برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی به پایان رسیده است و نفرات برتر به بخش استانی راه پیدا کرده‌اند. در مرحله مقدماتی مسابقات شهرستانی 200 هزار نفر شرکت کردند
 
وی افزود: افتتاحیه مسابقات استانی قرآن کریم در استان تهران یکشنبه 31 مرداد در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری برگزار می‌شود. این مسابقات تا پنج شنبه چهارم شهریور ادامه خواهد داشت و در دو روز مخصوص خواهران و سه روز  در بخش برادران برگزار می‌شود.
 
حسینی گفت: حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترکیب‌خوانی، اذان و دعاخوانی رشته های سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران هستند که در این دوره 117 نفر از آقایان و 88 نفر از بانوان شرکت می‌کنند.
 
وی در خصوص علت تفاوت شرکت کنندگان مرد و زن در این مسابقات گفت: تفاوت تعداد آقایان و بانوان به دو دلیل است، خواهران در رشته اذان شرکت نمی‌کنند و  تعدادی از شرکت‌کنندگان خانم به حداقل امتیاز برای سعود به مرحله استانی دست پیدا نکردند.
 
حسینی در خصوص داوران مسابقات بیان کرد: آقایان یاری، دولتی،‌ آقایی، ابوالقاسمی، ربیعیان، رضیی، اطهری‌فر و موسوی در بخش آقایان و خانم ها نظر، خان‌بابا، موسوی، جمالی و فرشته نافذ در بخش بانوان به داوری می‌پردازند.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران ادامه داد: تفاوتی که مسابقات دو سال اخیر با سال‌های گذشته دارد، بخش تواشیح است که ابتدا در استان‌ها بررسی و گزارش نهایی به سازمان مرکزی ارسال می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن کریم در دو مقطع بزرگسال و بخش شکوفه‌ها برگزار می‌شود. در بخش شکوفه‌ها مجری آموزش و پرورش است و سازمان اوقاف و امور خیریه کار نظارت بر مسابقات قرآن در بخش شکوفه‌ها را انجام می دهد.
 
حسینی گفت: نفرات برتر مسابقات با توجه به شرایط کیفی برگزاری مسابقه انتخاب می‌شوند، بنابراین در حال حاضر مشخص نیست که دقیقا چند نفر به عنوان نفر برتر در بخش کشوری حضور پیدا خواهند کرد. همچنین قاریان برتر دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت مستقیم در بخش کشوری حضور پیدا کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار