بیش از شش هزار و400 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه عمده این گروه، زنان سرپرست خانوار و افرادی هستند که به‌ نوعی شغل دارند و فعالیتی را انجام می‌دهند، گفت: هم اکنون بیش از دو هزار و400 نفر از زنان سرپرست خانوار و بیش از چهار هزار مجری طرح های اشتغال، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

حسن نعمتی افزود: اکثر زنان سرپرست خانوار که با دریافت وام کمیته امداد برای خود اشتغالی ایجاد کرده‌اند در مرحله اول در اولویت بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و هدف ما تشویق برای توانمندی مددجویان است.

وی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال گفت: زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از ۵۰ سال سن و مددجویان دریافت کننده وام اشتغال می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و حق بیمه این افراد جهت استفاده از مزایای بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت از سوی کمیته امداد به صورت رایگان پرداخت می شود .

نعمتی افزود : تا کنون این نهاد موفق شده است با حمایت از بیمه تامین اجتماعی مددجویان بیش از 100 زن سرپرست خانوار و حدود 40 نفر از مردان مجری طرح های اشتغال را به توانمندی برساند وهم اکنون از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش مجریان طرح های اشتغال را بیش از چهار هزار نفر برشمرد و افزود: حدود 60 درصد از این افراد را جامعه مردان و باقی مانده زنان مجری طرح های اشتغال هستند.

وی با اشاره به سهمیه این نهاد در بخش توسعه بیمه زنان سرپرست خانوارگفت: سال گذشته یک هزار نفر سهمیه به بیمه زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان اختصاص یافت که با تلاش های مستمری که از سوی این نهاد در این بخش صورت گرفت، بیش از 320 زن سرپرست خانوار وارد چرخه بیمه های تامین اجتماعی شدند و امسال با پیگیری های جدی کمیته امداد استان باقی مانده این سهمیه جذب خواهد شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.