رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: سامانه پایش الکترونیکی کامیون ها و تریلی های حامل سنگ و مواد معدنی در شهرستان تکاب راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ توحید شریفی اظهار داشت: راه اندازی سامانه پایش الکترونیکی کامیون ها و تریلی های حامل سنگ و مواد معدنی در شهرستان تکاب با هدف کنترل کامیون ها، محموله های حامل سنگ و مواد معدنی شهرستان تکاب، تعیین وزن و صدور بارنامه دولتی اجرا می شود. وی تصریح کرد: با اجرای این طرح روند اخذ همه حقوق منطقه از جمله حقوق دولتی قانون معادن و مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط معادن فعال، تسهیل می شود.

شریفی بیان کرد: با توجه به اهمیت و میزان تولید مواد معدنی، شهرستان تکاب نخستین شهر آذربایجان غربی است که به سامانه پایش الکترونیکی حمل مواد معدنی مجهز می شود.

وی ادامه داد: ورودی شهرستان تکاب از سمت جاده بیجار که محل خروج بسیاری از محموله های معدنی از شهرستان تکاب است به عنوان مکان استقرار سامانه پایش الکترونیکی مواد معدنی پیشنهاد شده که پس از بررسی های لازم مقدمات راه اندازی اتاقک و باسکول آن فراهم می شود.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان تکاب افزود: سال گذشته بیش از 55 میلیارد ریال حقوق دولتی از محل فعالیت های معدنی به شهرستان تکاب اختصاص یافته بود.

وی تصریح کرد :شهرستان تکاب با دو معدن بزرگ طلا و بیش از 50 معدن بزرگ سنگ یکی از مهمترین قطب های معدنی کشور محسوب و سالانه بیش از دو تن طلا در معادن آقدره و زرشوران تکاب تولید می شود.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان تکاب افزود: معادن سنگ تراورتن عمده ترین ظرفیت معادن سنگ تکاب است و در حال حاضر در بیش از 30 واحد معدنی تکاب سنگ تراورتن مرغوب تولید و بیش از دو هزار نفر در کارخانه ها، معادن طلا و سنگ شهرستان تکاب مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.