مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوکان گفت: سامانه ارتباط مردمی 131 برای حفاظت از اراضی کشاورزی در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ صلاح الدین حقگوی با بیان این مطلب افزود: این سامانه با هدف پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری های غیر مجاز و شناسایی متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان راه اندازی شده است.

وی گفت: سامانه 131 زمینه نظارت مردمی بر عملکرد دولت در صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم کرده است.

حقگوی ادامه داد: در سال های گذشته به دلیل افزایش روزافزون جمعیت، گسترش شهرنشینی و افزایش حاشیه نشینی و فشار حاصل از توسعه فضاهای شهری و صنعتی اراضی زراعی و باغی اطراف شهرها به شدت در معرض تخریب و تغییر کاربری قرار گرفته است.

مدیرجهاد کشاورزی بوکان گفت: این سامانه با داشتن نیروهای آموزش دیده ، آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی، زمین خواری، تخریب خاک و محیط زیست درسطح شهرستان است.

حقگوی اضافه کرد: سامانه 131در کل استان فعال شده ولی گشت های ویژه در 6 شهرستان استان از جمله شهرستان بوکان فعال شده و به همین دلیل یک دستگاه خودرو در این ارتباط در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی بوکان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که در حاشیه شهر و روستای های نزدیک شهر بوکان پدیده زمین خواری و نابودی زمین های مرغوب کشاورزی توسط سود جویان به دلیل مهاجر پذیر بودن این شهرستان افزایش یافته و دولت نیز در چند سال گذشته با این پدیده به شدت برخورد کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.