رییس محیط زیست بافق از مشارکت جوانان بافقی در محافظت از کلوت زیبای سرخه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید جلال موسوی رییس محیط زیست بافق با بیان اینکه یکی از راههای موفق در دنیا مشارکت دادن جوانان محلی در حفاظت از طبیعت است گفت: برای حفاظت از منطقه به پیشنهاد خود مردم کلوت سرخه که وسعت آن حدود هزار ۱۵۰هکتار است و بین مهریز،بافق و قسمتی از آن درکرمان واقع شده در نظر گرفته شد.

موسوی با اشاره به شاخصه های منطقه افزود:گونه های شاخص کلوت سرخه اعم از کاراکال، کل، بز، یوز، قوچ و میش و همچنین پرندگان شکاری شامل جغدها، جوندگان و آهو است.

رییس محیط زیست بافق با اشاره به اینکه کلوت از دو واژه کل به معنای آبادی و لوت که اشاره به کویر لوت دارد تشکیل شده است خاطر نشان کرد:کلوت ها از جمله شگفتی های بافق و جاذبه های طبیعی منطقه است که می توان با کمک از این ظرفیت شهرستان گردشگران بسیاری را برای بازدید به از آنها به کویر کشاند.
 
معاون فرمانداری بافق در بازدید از منطقه کلوت سرخه گفت:این منطقه یکی از مهمترین مناطق آبخیزدار این شهرستان است که قسمت عمده آن در حسن آباد واقع شده است.
 
محمد علی طالعی با اشاره به اینکه کلات به معنای عامیانه و در لهجه بافقی به معنای تله پشته است اظهار کرد: کلات تپه ماهورهایی شبیه به هم و دارای تنگل های متعدد هستند.
 
معاون فرمانداری بافق افزود:تنگل به معنای دره هایی باریک و دراز است که اکثرا نیز شبیه بهم می باشد و همین عامل باعث می شود چوپانان و شتربانان راه را گم کنند.
 
وی با بیان اینکه کلات سرخه در منطقه جنوب غربی بافق واقع شده است تصریح کرد: مرز بین شهرستان بافق و  مهریز واقع شده و از حیات وحش خوبی برخوردار است.
 
کلات در تلفظ عامیانه و بافقی به معنای تله پشته است.
 
 کلات سرخه در منطقه جنوب غربی بافق قرار دارد و یکی از مناطق آبخیز بافق  و وسعت آن ۱۵۰ هزار هکتار است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار