نماینده نطنز و بادرود و قمصر گفت : با اختصاص 4 هزار میلیارد ریال اعتبار و ظرف مدت 2 سال طرح انتقال آب زاینده رود به شهرهای نطنز و بادرود اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم نطنز، بادرود و  قمصر در مجلس شورای اسلامی  در نشست خبری خود با جمعی از اصحاب رسانه  که در فرمانداری برگزار شد، از کمبود آب در کل کشور و به صورت ویژه  در نطنز به عنوان یکی از دغدغه های مسوولان  و مردم  برشمرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا توانستیم مصوبه ملی طرح انتقال آب از کوهرنگ و زاینده رود به شهرستان نطنز را احیا کنیم و کلنگ اجرای این طرح بعد از ماه صفر به زمین می خورد.
نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر با بیان اینکه بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال هزینه اجرای این طرح می شود، بیان کرد: با پیگیری های لازم مبلغ 800 میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این طرح اعتبار دریافت کردیم.
وی گفت: قرارداد اجرای این طرح با بانک پارسیان بسته شده و با کمک قرارگاه جهاد سازندگی اجرای این طرح به زودی شروع و پیش بینی می شود ظرف یک یا دو سال آینده حداقل هدف اصلی اجرای آن که رساندن آب شرب مصرفی و همچنین مصرف در صنایع در شهرهای نطنز، طرقرود، بادرود است، محقق شود.
صفاری از اشتغال به عنوان یکی دیگر از مشکلات شهرستان نطنز نام برد و گفت: شهرستان نطنز با بیشترین آمار تعطیلی واحد های صنعتی در سطح استان مواجه است و ناگزیر برای ایجاد اشتغال بیشتر می بایست برای احیای واحد های صنعتی اقدام کرد.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با تزریق تسهیلات به صنایع نیمه تعطیل آن ها را احیا کرده تا زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان نیز فراهم شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به جوانان منطقه، گفت: باید از فرهنگ سنتی خارج شده و فقط اشتغال در دستگاه های دولتی را شغل ندانید، اشتغال فقط کار و خلاقیت نیست بلکه باید با خلاقیت و ابتکار و با ورود جدی در عرصه تولید هم برای خود کسب درآمد کنید و هم دیگران در کنار این خلاقیت زمینه اشتغالشان فراهم شود.
وی از گردشگری به عنوان محور توسعه شهرستان نام برد و اظهار کرد: در دنیای امروزی ثابت شده است که هرگاه روی مبحث گردشگری در یک منطقه کار جدی صورت گرفت هم اشتغال ایجاد می شود و هم حلقه های جدیدی از صنعت به وجود می آید، ضمن اینکه درآمد زایی را نیز به همراه دارد.
سفیر سابق ایران در اسپانیا در ادامه سخنان خود بیان کرد: کشور از لحاظ اقتصادی، آب، محیط زیست و اشتغال با مشکل مواجه است و دولت برای رسیدگی به این مشکلات نیاز به سرمایه دارد که آن را در اختیار ندارد و باید از سرمایه گذاری های خارجی در چارچوب مقررات برای حل مشکلات استفاده کرد.
وی تاکید کرد: به لطف خداوند و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی دشمنان، کشور هم اکنون از لحاظ امنیتی در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد و همچنان در منطقه و جهان با بالندگی به مسیر خود ادامه می دهد.
صفاری در مورد تغییر مدیران بعضی از ادارات شهرستان، خاطر نشان کرد: برای من فرقی نمی کند که مدیر بادرودی یا نطنزی باشد و هرگز هم در مورد عزل و نصب ها ورود نمی کنم، اما قطع به یقین مدیری که به وظایف خود به خوبی عمل کند و خادم مردم بوده و مردم از وی رضایت داشته باشند از وی حمایت می کنم.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.