رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از 9.5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا حیدری به عملکرد هفت ماهه در سال جاری در راستای مقابله با بیماری‌های طیور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد 9 میلیون و 508 هزار و 445 قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.


وی ادامه داد: در این مدت  6197 مورد بازدید از واحدهای صنعتی و روستایی طیور در استان با هدف پایش و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شده است.

حیدری با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 41 کانون بیماری واگیر طیور به غیر از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شده، یادآوری کرد: در این کانون‌ها تلفات 98 هزار و 317 قطعه طیور را شاهد بودیم.

وی درصد تلفات نسبت به کل جوجه‌ریزی در استان را 9.4 درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت تعداد 2836 مورد نمونه‌برداری از طیور استان انجام شده است یازده هزار و 435 آزمایش سرولوژی و مولکولی روی نمونه‌ها انجام شده است.

حیدری به اجرای مرحله اول و دوم طرح ملی پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اخذ نمونه از 388 واحد روستایی و باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: در این مرحله تعداد 1018 مورد آزمایش انجام شد.

وی تاکید کرد: در این مدت بیش از 94 میلیون دز واکسن در واحدهای صنعتی طیور استان توزیع شده است.

حیدری افزود: در این مدت همچنین 735 هزار و 275 مترمربع از مساحت کشتارگاه‌های طیور استان، 614 هزار و 592 قفس طیور و 4548 خودروی حمل طیور ضدعفونی شده است. در طول این مدت همچنین 112 مورد بازدید از کشتارگاه های طیور و 98 مورد بازدید از تالاب‌های استان انجام گرفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.