مدیر جهادکشاورزی شهرستان نیر از تزریق ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه های آبیاری تحت فشار در پروژه آبیاری تحت فشار بوسجین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا ناصری گفت: با توجه به پنانسیل شهرستان در تولید علوفه و دامداری بودن منطقه با اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار از جمله روش های بارانی راندمان کل آبیاری از حدود ۳۰ درصد به ۷۰ درصد قابل افزایش است.

وی گفت: پروژه آبیاری تحت فشار بوسجین در سطح بیش از ۶۳۰ هکتار در چهار روستای بخش کورائیم (روستاهای تازه قشلاق، مهماندوست علیا، مهماندوست سفلی و بوسجین) به صورت کامل مطالعه و طراحی شده است که با مشارکت ۱۵ درصد آورده کشاورزان و ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولتی در آینده نزدیک با تأمین اعتبارات از طریق صندوق توسعه بخش کشاورزی عملیاتی خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نیر افزود: طی سالیان اخیر در حدود ۳۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار(به صورت خرد و شبکه) در شهرستان انجام شده و بالغ بر ۸۶۴ هزارمکعب در سال صرفه جویی آب داشته است.

ناصری گفت: با اجرای کامل این پروژه به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار به طور میانگین ۳ هزار مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

وی با اشاره به این که حدود 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان نیازمند اجرای سامانه های نوین آبیاری است، افزود: در حال حاضر مطالعات ۷۰۰ هکتار پایان یافته و مطالعات و طراحی ۸۰۰ هکتاری پایاب سد سرخاب نیز در دست اقدام است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه اراضی پایاب سد سرخاب بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.