فرماندار نمین گفت: اولین و بزرگترین نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی بخش خصوصی استان اردبیل در شهرستان نمین در حال احداث است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد عبدالعلی پور در جریان بازدید از مراحل عملیاتی احداث اولین و بزرگترین نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی استان در روستای هشنه با بیان این مطلب که این نیروگاه با سرمایه گذاری بالغ بر 12 میلیارد ریال در حال احداث گفت: این واحد نیروگاهی ظرفیت تولید 200 کیلو وات برق را دارد.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در حال احداث است گفت: برای تولید برق پیش بینی شده در این نیروگاه، از 802 پانل خورشیدی استفاده خواهد شد.

فرماندار نمین گفت: با راه اندازی این واحد نیروگاهی برای 8 نفر به صورت مستقیم اشتغال دایم ایجاد می شود.

عبدالعلی پور با بیان این مطلب که برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شده و به دولت فروخته می شود: این نیروگاه توانایی تولید برق برای 200 مشترک خانگی را دارد.

وی به قیمت خریداری برق تولید شده از نیروگاههای خورشیدی در کشور که معادل هر کیلووات 977 تومان است اشاره کرد و افزود: هزینه تمام شده برق مصرفی در کشور چیزی حدود 2 برابر این رقم می‌باشد، تولید و استفاده از برق در کشورهای اروپایی به دلیل استفاده از پانل خورشیدی بسیار کم هزینه تر است.

فرماندار نمین با اشاره به استفاده ناچیز بودن برق تولیدی از تعداد شبکه‌ی برقی سلول خورشیدی اظهار داشت: امیدوارم فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در میان مردم و صاحبان صنایع گسترش یابد زیرا این انرژی مقرون به صرفه بوده و به غیر از هزینه‌های اولیه زیرساخت، هزینه بعدی را به دنبال ندارد.

عبدالعلی پور در ادامه گفت: نیروگاههای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در مناطقی قابل اجراست که میزان تابش نور آفتاب از لحاظ زمانی زیاد تر از مناطق دیگر باشد که منطقه هشنه از توابع شهرستان نمین حائز این ویژگی شناخته شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار