وزیر جهاد کشاورزی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، وزیر جهاد کشاورزی بر ظرفیت بالای ایران در تولید گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی راهکاری مؤثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
محمد حجتی افزود: کشت گیاهان دارویی نیاز به آب کم دارد و می‌ توان از آن برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای مناطق کم آب کشور بهره برد.
 
وی گفت: بستر مناسبی برای صادرات گیاهان دارویی وجود دارد به عنوان مثال چین به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین کشورهای مصرف‌ کننده در حوزه گیاهان دارویی خواستار خرید این گیاهان از ایران است.
 
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: فراهم آوردن شرایط کشت محصولاتی که از یک سو به آب فراوان نیازمند نیستند و از سوی دیگر آورده اقتصادی مناسبی دارند، می‌ تواند راهگشای مشکلات روستاهای دچار خشکسالی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی افزود: آستان قدس رضوی در راستای فرمایش های رهبری معظم انقلاب در حوزه توجه به زائران و محرومان، این آمادگی را دارد تا به سهم خود با وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌ های توسعه کشاورزی علمی با مصرف بهینه آب در روستاهای محروم همکاری و همراهی داشته باشد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.