کرمان؛

ورزشی که با افزایش ضربان قلب همراه نباشد، بی فایده است

دست‌یار طب سنتی گفت: مجموع فعالیت‌های روزانه‌ی افراد یا همان سبک زندگی ناسالم، دلیل ابتلای افراد به بسیاری از بیماری‌هاست.

ورزشی که با افزایش ضربان قلب همراه نباشد، بی فایده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمان اعلام روابط عمومی شهرداری کرمان،دکتر ناصر ابراهیم‌پور درشصت‌ونهمین‌همایش زندگی سالم که با حضور جمع زیادی از مردم در فرهنگ‌سرای جان‌جهان شهرداری کرمان برگزار شد، گفت: سبک زندگی سالم، در سلامت افراد جامعه بسیار اهمیت دارد و هرچه سبک زندگی سالم‌تر باشد، امکان ابتلای فرد به بیماری کم‌تر است.
وی با بیان این‌که روزبه‌روز بر حسب درآمد، شرایط زندگی و وضعیت اقتصادی کشور، سبک زندگی افراد تغییر می‌کند، افزود: بخش‌هایی از سبک زندگی که ما می‌توانیم در آن تغییر ایجاد کنیم، خوردن و آشامیدن است.
این دست‌یار طب سنتی با تأکید بر این‌که جای ورزش و فعالیت بدنی در زندگی ما خیلی خالی است، گفت: بهداشت روان نیز در سلامت فرد بسیار موثر است و باید همانند بهداشت فردی به آن توجه شود.
وی ورزش و فعالیت جسمانی را مهم‌ترین رکن سلامتی دانست و افزود: ورزش باید متناسب با سن فرد انتخاب شود.
ابراهیم‌پور با اشاره به این‌که ورزش برای همه‌ی افراد ضروری است، گفت: این‌که زمینه‌ی ورزش کردن برای خانم‌ها مانند آقایان فراهم نیست، بهانه است و در حقیقت خانم‌ها به ورزش کردن عادت ندارند .
وی با بیان این‌که برای تاثیرگذاری بیش‌تر ورزش بر سلامت، باید هر روز ورزش کرد، گفت: ورزشی که با افزایش ضربان قلب هم‌راه نباشد، ثاثیرگذاری چندانی نخواهد اشت.
وی افزود: نوع ورزش و مدت‌زمان انجام آن، به آیتم‌هایی مانند سن و وضعیت جسمانی فرد بستگی دارد .
ابراهیم‌پور ادامه داد: برای فردی که نمی‌تواند مدت نیم‌ساعت فعالیت جسمانی داشته باشد، باید این نیم‌ساعت روزانه در دفعات متعدد انجام شود.
وی بر لزوم رعایت رژیم غذایی سالم تأکید کرد و گفت: بد غذا خوردن، تند غذا خوردن و خوردن چند نوع غذا با هم اثرات بسیار زیان‌باری در سلامتی فرد دارد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.