مرکز تحقیقات فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،درجشنواره اختراعات و ابداعات رازی موفق به کسب رتبه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رییس مرکز تحقیقات فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت وسیله  MLC (مالتی لیف کلیماتور) و وسیله ای جهت درمان تومورهای کوچک در مغز؛ دو اختراع این مرکز است که جشنواره اختراعات و ابداعات رازی نیز موفق به کسب رتبه شد.
دکتر محمد تقی بحرینی طوسی  افزود: نتایج تلاش اعضای هیات علمی به شکل سخنرانی در کنفرانس های علمی ارائه شده است و تا کنون از بین طرح های ارائه شده در این مرکز تحقیقاتی چندین اختراع به ثبت رسیده است که یک مورد موفق به کسب رتبه دوم ابداعات و اختراعات جشنواره رازی شده است.
وی ادامه داد:از شش ماه قبل مقدمات همکاری نزدیک بین مرکز تحقیقات فیزیک پزشکی و بخش MRI بیمارستان قائم(عج) جهت تحقق یکی ازخواسته های مکرر متخصصان جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی و چند رشته تخصصی دیگر ایجاد شده است.
دکتر بحرینی گفت: تهیه و پردازش تصاویر فانگشنال MRI باید به کمک متخصصان فیزیک پزشکی انجام شود و اکنون مدتی است تهیه اولین تصاویر از این دست آغاز شده است.
وی افزود: رییس مرکز تحقیقات فیزیک پزشکی ادامه داد: فانگشنال MRI در حقیقت یک روش بسیار جدید است که تا کنون در ایران تنها تهران دارای مرکزی جهت تهیه این تصاویر و پردازش آن است و امید داریم که ما نیز دومین مرکزی باشیم که این موفقیت را در سطح کشور و استان به دست می آوریم.
رییس مرکز تحقیقات فیزیک پزشکی افزود: طراحی و ساخت وسیله ای جهت درمان تومورهای کوچک در نقاط مختلف بدن به خصوص در مغز؛ که نمی شود مانند دیگر قسمت های بدن آن را رادیوتراپی و جراحی کرد یکی از این اختراعات است.
وی گفت : طرحی دیگر در قالب پایان نامه دوره دکترا در این مرکز تصویب و انجام شد که وسیله ای تحت عنوان MLC یا مالتی لیف کلیماتور جهت جلوگیری ار رسیدن اشعه به نواحی مجاور قسمت سرطانی ساخته شد.
دکتر بحرینی افزود: این اختراع در دنیا قبلا انجام شده است و چهار کمپانی توانایی تولید آن را دارند؛ که با قیمت یک میلیون یورو برای خریدار تمام می شود و اکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد این وسیله را به شکل نرم افزار و سخت افزار به صورت آزمایشی ساخته و حتی پیشنهاد تولید آن از سوی معاونت پژوهشی وزارت بهداشت به ما شده است.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.