با دستگیری شکارچیان متخلف در سردشت 26 قطعه سهره طلایی در جنگل های این شهرستان رها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت : امسال 17 شکارچی سهره در این شهرستان دستگیر و 26 قطعه سهره طلایی از آنان کشف و ضبط شد.

خالد بایزیدی افزود : این تعداد سهره طلایی که در چند روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ، با اطلاع رسانی دوستداران محیط زیست کشف و ضبط شده بود ، در یکی از زیستگاه های شهرستان رها شد.

وی اضافه کرد : این پرنده ها در یک مغازه و در سطح شهر برای خرید و فروش به صورت غیر مجاز نگهداری می شدند که در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت ، با اشاره به دستگیری و کشف تخلف های زیست محیطی در این شهرستان اظهار راشت : از آغاز امسال تاکنون در این خصوص 17 نفر دستگیر و پنج دستگاه موتور برق ، 2 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز ، هشت قطعه کبک ، 26 قطعه سهره و 300 متر کابل برق کشف و ضبط شده است.

به گفته وی سازمان حفاظت محیط زیست امسال مجوز شکار هیچ نوع پرنده ای را در سطح استان صادر نکرده است.

بایزیدی همچنین در خصوص جلوگیری از شکار غیر مجاز حیوانات وحشی در فصول سرد سال به ساکنان حاشیه جنگل ها و روستاها توصیه کرد : با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و برودت هوا در ارتفاعات ، احتمال نزدیک شدن حیوانات و جانوران وحشی برای تهیه خوراک و علوفه در اطراف شهرها ، روستاها و مناطق پایین دست وجود دارد.

وی از مردم خواست با این موجودات ، مهربان بوده و از هرگونه آزار و اذیت و شکار غیرمجاز خودداری کنند.

گفتنی است سهره طلایی که جزو پرندگان کوچک به شمار می رود ، در ایران و در تمام مناطق آذربایجان ، کردستان تا لرستان پراکنده است.

شهرستان مرزی سردشت به دلیل داشتن طبیعت جنگلی و کوهستانی بودن ، زیستگاه مناسبی برای پرندگان و آبزیان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.