شهردار تبریز از خرید تاکسی و اتوبوس هیبریدی برای این شهر خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در همایش تجلیل از مربیان سواد ترافیکی با اشاره به وضعیت ترافیکی معابر تبریز گفت: تاکسی هیبریدی براى افزودن به ناوگان تاکسیرانى درنظر گرفته شده و تفاهم‌نامه خرید 50 دستگاه آن نیز امضا شده است.

وى افزود :همه ما از نزدیک با معضلات ترافیکی شهر آشنا هستیم و موثرترین راهکار براى رفع این مشکلات، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی است.

نجفی گفت: تلاش ما این است که بتوانیم شعار هر شهروند یک میزبان را که براى تبریز 2018 در نظر گرفته‌ایم، در زمینه ترافیک نیز عمل کرده و هر شهروند را به عنوان یک مربی ترافیکی، آموزش داده و وارد جامعه کنیم.

شهردار تبریز در بخش دیگرى از سخنان خود، بهینه‌سازى ترافیک را در گرو افزایش سواد ترافیکی شهروندان دانست و تصریح کرد: در بررسی این معضلات، تعداد خودروها مؤثر هستند و متاسفانه با وجودى که تعداد خودروها در تبریز به ازای هر هزار نفر 500 خودرو است، اما به دلیل عدم رعایت مقررات ترافیک، حجم راهبندان و میزان تصادفات ترافیکی در شهر تبریز بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

نجفی ادامه داد: این در حالی است که در اروپا به ازای هر هزار نفر، 970 خودرو و در آمریکا به ازای هر هزار نفر 1100 خودرو وجود دارد؛ اما مشکلات ترافیکی در این ممالک، اصلا قابل مقایسه با مسائل ما نیست و این امر نیز، به دلیل رعایت اصول ترافیکی توسط شهروندان آنجاست.

شهردار تبریز، همچنین درباره کیفیت و نحوه ارائه آموزش‌ها نیز إظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه متشکل از قشرهای مختلفی است، هر قشر باید آموزشی متناسب با سطح خود داشته باشد؛ اکنون نیز جای خوشوقتی است که آموزش‌های ترافیکی در تبریز از سنین کودکی و دوران دانش‌آموزی شروع شده تا این عزیزان به عنوان اینده سازان این شهر، در رعایت قوانین و مقررات ترافیکی پیشقدم شوند.

شهردار تبریز، در ادامه به اقدامات سخت‌افزاری شهردارى در ساماندهی ترافیک پرداخت و گفت: مشکل آلودگى هوا یکی از نتایج ترافیک سنگین است و شهردارى، براى حل این مسئله، تصمیم به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومى گرفته که در این راستا 100 تاکسی هیبریدی را براى افزودن به ناوگان تاکسیرانى درنظر دارد و تفاهم نامه خرید 50 دستگاه آن نیز امضا شده است.

وی اضافه کرد: خرید اتوبوس‌های هیبریدی و إلحاق آنها به سیستم اتوبوسرانى نیز بخشی از برنامه‌های شهرداری در این حوزه است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار