نمایش "هویج فزاینده" که به مناسبت هفته نوجوان در ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان " آتیه در آینه" اجرا شد، این موضوع را به صورت جدی مد نظر قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کارگردان نمایش " هویج فزاینده"، درباره اجرای آن و اهمیت توجه به موضوع شناخت نوجوانان گفت: علت اصلی برگزاری چنین برنامه‌ای آن‌هم برای سنین نوجوان، آشنایی آنان با انواع خودهای درونی و به‌نوعی انتخاب آگاهانه در زندگی آنان است.
مهدی فدایی با اشاره به سردرگمی بسیاری از نوجوانان و شناخت درست نداشتن از خود در این سن گفت: در نمایش "هویج فزاینده" دختری نمایش داده می‌شود که با پنج وجه شخصیتی خود یعنی خود شاعر، خود هنری، ورزشی، پزشکی و خود قانونی روبرو شده است که هرکدام از آن‌ها در تلاش هستند تا ذهن دختر را به خود معطوف کنند. این کشمکش بین خودها موجب آشفتگی ذهنی این دختر شده که او را دچار مسمومیت ذهنی می‌کند.
این کارگردان افزود: در انتهای داستان، نوجوان به این نتیجه می‌رسد که باید دادگاهی تشکیل دهد و بداند که با این خودهای خود چکار کند. او در نهایت به این حقیقت می‌رسد که تمام این خودها بخشی از وجود او هستند که نمی‌تواند آن‌ها را از بین ببرد و باید هرکدام آن‌ها در جایگاه خودشان قرار دهد. در واقع به اعتقاد او، زمانی که به هرکدام آن‌ها نیاز است، باید از آنان استفاده کند و در واقع به درجه‌ای از خودشناسی می‌رسد.
وی بیان کرد: برای آغاز این کار در مرحله نخست، بازیگران من دختران نوجوانی بودند که در مواجهه با کار، قدم نخست برای شناخت را برداشتند. خوشحال هستیم که در نهایت، بسیاری از انتخاب‌های بعدی آن‌ها آگاهانه و با شناخت انجام شد.
کارگردان تئاتر"هویج فزاینده" ادامه داد: پس از این سعی کردیم این حقیقت شناخت خودهای درون و انتخاب آگاهانه را به مخاطبین خود یعنی نوجوان ارائه دهیم و بازخورد آن را در این گروه نظاره‌گر باشیم که در نهایت این تئاتر از سوی دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در هفته نوجوان برای مخاطبان خاص خود اجرا شد تا بتوانیم قدم‌های بعدی را با شناخت بیشتر محکم‌تر برداریم.
وی همچنین به استقبال خوب نوجوانان از این برنامه و هم‌ذات پنداری آنان با این تئاتر اشاره کرد و بیان داشت: بعد از بازخورد خوب این نمایش تصمیم گرفتم نمایش دیگری با محوریت رسانه و درگیری نوجوانان با فضاهای مجازی را تولید کنم و به همین خاطر تئاتر " فقط 30 دقیقه" که نگارش آن را به پایان رسانده‌ام، در مرحله پیش‌تولید دارم .
این کارگردان در مورد انتخاب نام این تئاتر به نام" هویج فزاینده"، گفت: دختر این نمایش به‌واسطه علاقه‌ای که به رنگ نارنجی و هویج دارد تمام علایق خود را از این منظر می‌بیند و حتی در یک قسمت از تئاتر به خرگوش اشاره دارد که در اذهان از آن به‌عنوان سمبل هوش و ذکاوت یاد می‌شود. در کنار آن بهره‌گیری از فضای فانتزی مخاطب هم به این فکر می‌افتد که چرا هویج برای این کار انتخاب شده است.
تئاتر " هویج فزاینده" به مناسبت هفته نوجوان با هنرمندی بازیگران نوجوان هانیه عیدی‌پور (در نقش دختر)، ستاره نجفی(خودقانونی)، زهرا حسن‌زاده(خودهنری)، مینا محترم (خودشاعر)، پریسا صادقی(خود ورزشی)، شیما باقری( خود پزشک) و همراهی خانم باران مبلغ دستیار کارگردان، مرضیه اشرفیان سرپرست گروه و نویسندگی الهام عابدی و مهدی علیمردانی در هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا شد .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.