یک کارشناس اقتصادی گفت: بیکاری جوانان از مهمترین موضوعات تاثیر گذار بر ازدواج آنان است.

مجید طاهری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اشتغال و مسکن دو معضل اساسی بر سر راه ازدواج جوانان است،گفت: رفع بیکاری جوانان در حال حاضر به یکی از بزرگترین دغدغه های اصلی کشور تبدیل شده و اشتغال پایدار گامی در جهت رفع این معضل است.

وی در ادامه افزود: الویت استخدام در استانهای مختلف باید بر مبنای نیرو های جوان و تحصیلکرده بومی باشد و این امر خود اقدام مثبتی جهت بهبود وضعیت اشتغال است.

این کارشناس مسائل اقتصادی درخصوص رفع مشکل خرید مسکن جوانان نیز اینطور گفت:اعطای وام با شرایط موجود دردی از این مشکل دوا نمی کند لذا لازم است که اعطای وام حداقل 80درصد مبلغ مسکن را پوشش دهد و همچنین مدت بازپرداخت آن بلند مدت و اقساط آن متناسب با درآمد خانوار باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که مسکن مهر چقدر در حل این معضل تاثیر گذار بود،افزود: احداث این مجتمع های به دور از امکانات اولیه زندگی  که در اثر جانمایی های نامناسب ایجاد شده کمک مطلوبی  در راستای خانه دارشدن افرادنبوده است .

طاهری در ادامه به طرح خرید اعتباری کالا نیز اشاره و عنوان کرد: این طرح با امتناع برخی از بانک ها روبرو شده ،ضمن اینکه اجرای این قبیل اقدامات نیازمند نظارت بیشتر بانک مرکزی بر عملکرد بانک های عامل است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار