سردار عابدین خرم گفت: در سال ۹۴-۹۵ اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های کشاورزی و کارگاه‌های کوچک تولیدی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه های هفته بسیج برگزار شد افزود:در قالب اجرای این طرح‌ها ۴ هزار کارگاه نیز در استان فعال شده است و۷ هزار و ۸۰۰ خانوار از این طرح ها بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۵ هزار نفر در قالب ۵۰۰ گروه با عنوان گروههای جهادی در روستاها و مناطق محروم استان اقدام به احداث غسالخانه٬ سرویس بهداشتی٬ مدارس و تأمین نیازهای آب و برق و جاده کرده‌اند؛ اظهار داشت: در سال ۹۴-۹۵ اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال برای محرومیت زدایی هزینه شده است.

افتتاح ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج درآذربایجان غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در ادامه ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج در استان اظهار داشت: امسال هفته بسیج با شعار بسیج انقلابی و خدمتگذار و به مناسبت گرامیداشت ۳۷ مین سالگرد هفته بسیج با ۳۷ برنامه محوری گرامی داشته می‌شود.

سردار خرم از افتتاح ۳۰طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اعتبار ۶ میلیارد ریال در هفته بسیج خبر داد و افزود: افتتاح ۵۰ طرح محرومیت زدایی در مناطق روستایی از دیگر برنامه های گرامیداشت این هفته است.

وی به اجرای ۵۰ طرح محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۵ پروژه ورزشی ۹دی و صالحین با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال نیز در این هفته افتتاحکه با افتتاح این طرح هرا بیش از ۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: نخستین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج٬ پژواک ندای زینب نام‌گذاری شده که در این روز ۴۰ هیئت شهری و روستایی در حسینیه ثارالله ارومیه برای خطبه خوانیجمع خواهند شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار داشت: اعزام ۳۷ تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم استان یز از دیگر برنامه های اجرایی در این روز است.

خرم دومین و سومین روز از بسیج را بسیج٬ انقلابیگری و ظلم‌ستیزی و سیج٬ انقلابیگری و پیشرفت عنوان کرد و افزود: برگزاری نشست‌های بصیرتی، ظلم‌ستیزی و نیز برگزاری صبحگاه مشترک و تجلیل از نخبگان علمی بسیج از برنامه‌های اجرایی در این دو روز است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در چهارمین روز از هفته بسیج اشاره کرد و افزود:در چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج٬ انقلابیگری و کارآفرینی نامگذاری شده است.

سردار خرم پنجنین روز هفته بسیج را بسیج٬ انقلابیگری و ایثار خواند و افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای استان٬ دیدار با ۳۷ خانواده شهید بسیج و مدافع حرم از برنامه‌های این روز است.

وی ششمین و هفتمین روز از هفته بسیج را به ترتیب با عنوان بسیج٬ انقلابیگری و اقتدار جهانی و بسیج٬ انقلابیگری و مبارزه با فساد اشرافیگری معرفی کرد و افزود: جمع شدن صد هزار بسیجی با سازماندهی منسجم ، برگزاری همایش مبارزه با اشرافیگری و فساد٬ برگزاری شب شعر و حضور حلقه‌های صالحین در مدارس و سخنرانی با موضوع سبک زندگی از برنامه‌های اجرایی در این روزها است.

وی ترویج گفتمان انقلابی گری، نمایش اقتدار همگانی بسیج،نقش آفرینی تشکل های خودجوش مردمی و انقلابی و کاهش تصدی گری و معرفی ظرفیتهای و توانمندیهای بسیج در عرصه خدمت رسانی به مردم و کاهش آسیبهای اجتماعی را از اهداف مهم برنامه های هفته بسیج در استان عنوان کرد.

بهره برداری از یادمان شهید باکری در سال ۹۶

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به یادمان شهید باکری اشاره کرد و افزود: متاسفانه آذربایجان غربی با وجود رشادت های فراوان در دوران جنگ تحمیلی از داشتن پارک موزه دفاع مقدس و یادمان شهدا بی نصیب مانده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده شهرکی برای به نمایش گذاشتن رشادت های استان تاسیس خواهد شد.

سردار خرم با اشاره به زمان بهره‌برداری از این پروژه، یادآور شد: پروژه یادمان شهید باکری در دو فاز اجرایی می‌شود که تا پایان سال ۹۶ شاهد اتمام پروژه یادمان شهید باکری در کنار مزار شهدای ارومیه خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.