رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور از صدور 106 هزار و 822 فقره روادید عراق برای زائران اربعین حسینی از خراسان رضوی خبر داد.

صدور بیش از هزار فقره روادید عراق در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعباس ارباب خالص با اشاره به اینکه در هفته گذشته روزانه هفت هزار فقره روادید عراق در خراسان رضوی صادر شده است، گفت: بخش عمده این تعداد روادید در قالب ویزای گروهی صادر شده است.
وی افزود: هم اکنون با توجه به تعدیل تقاضا این رقم به حدود دو هزار مورد رسیده و پیش بینی می شود تا روز شنبه 29 آبان این تعداد روادید روزانه در اختیار زائران متقاضی قرار گیرد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: آمار روادید صادره برای اتباع افغانستان و عراق ساکن خراسان رضوی به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیز در این بخش محاسبه نشده است.
ارباب خالص افزود: روادیدهای صادره برای 20 روز اقامت در عراق اعتبار دارند لذا زائران باید بر اساس اعتبار مندرج در روادید نسبت به سفر و حضور در عراق اقدام کنند ضمن آنکه این روادید فقط برای ایام اربعین صادر شده است.
وی در خصوص روادید فرودگاهی هم گفت: امسال سرکنسولگری عراق در مشهد تاکنون در زمینه روادید فرودگاهی اطلاع نداده است.
وی روند صدور روادید را بدون مشکل توصیف کرد و افزود: با توجه هماهنگی خوب میان کنسولگری عراق در مشهد و کمیته کنسولی خراسان رضوی متشکل از نمایندگی وزارت امورخارجه، استانداری و سازمان حج و زیارت کار به بهترین شکل انجام شد.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: صدور ، هزار فقره ، روادید ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.