رشت؛

آموزش صنایع دستی به بانوان زندانی در رشت

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت گفت: اقداماتی در جهت آموزش زندانیان و علاقه مندان در رشته های قلاب بافی و تولیدات چرمی در زندان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛حسین میرزایی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی که درفرمانداری شهرستان رشت برگزار شد ، اظهار کرد: بر طبق گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۵ و در جهت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، توسعه گردشگری می تواند یکی از راههای بهینه بحث صادرات با سود و ارزآوری مثبت برای اقتصاد کشور باشد .

وی افزود :در توسعه اقتصادی کشور بهترین راه ایجاد رقابت در خصوص فعالیت های گردشگری به نظر می رسد و ایجاد جایگاه مناسب برای مبحث گردشگری سبب خواهد شد تا جلب گردشگران خارجی نیز بیشتر شود .

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت با بیان اینکه یکی از بهترین راههای رقابت با صنایع خارجی ارتقای کیفیت است ،اظهار داشت : ارتقای کیفیت ، تنوع محصولات و تجاری سازی از بهترین روش های موجود در امر صادرات و اقتصاد مقاومتی می باشد .

وی اضافه کرد : در سالجاری تولید سنتی گیلان به دلیل برخورداری از کیفیت متمایز به جنبه کاربردی در سبد صادرات چمدانی قرار داشت که این مهم با تلاش هنرمندان زحمتکش صنایع دستی و همت مسئولان استانی و شهرستانی به صادرات مبدل گردید.

میرزایی در خصوص فعالیت های اداره متبوعش در شهرستان رشت ، خاطر نشان کرد : طی هماهنگی با بخشداری و شهرداری خمام بازارچه صنایع دستی و محصولات خانگی در پنجشنبه بازار این بخش دایر خواهد شد و مقرر شده است که بازارچه ای با امکانات بیشتر و ایجاد فضای سر پوشیده برای هنرمندان آن بخش فراهم شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت افزود : در طی بازدیدی به همراه فرماندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به زندان لاکان بند نسوان داشتیم، تصمیم بر آن شد که اقداماتی در جهت آموزش زندانیان و علاقه مندان در رشته های قلاب بافی و تولیدات چرمی در زندان داشته باشیم.

وی گفت :در حال حاضر با شش آموزشگاه معتبر طی تفاهمنامه ای برای آموزش واحیای رشته های صنایع دستی از قبیل منبت چوب ، رشتی دوزی ، سفال گری ، بامبو بافی ،معرق چوب اقدام کرده ایم .وی ادامه داد: پروانه کارگاههای تولید صنایع دستی به بیش از ۴۵ عدد و پروانه تولید انفرادی صنایع دستی به بیش از ۴۰۰۰ نفر رسیده است .

میرزایی اظهار کرد :طی هماهنگی با بخشدار سنگر در خصوص ساماندهی فروشگاههای صنایع دستی در محور امامزاده هاشم به نتایج خوبی رسیدیم و مقررشد که مردم و هنرمندان صانع دستی آن محل نیز از مزایا و پوشش اداره صنایع دستی برخوردار شوند .

وی ضمن قدردانی از تلاشهای فرماندار شهرستان رشت و معاونت عمرانی و امور برنامه ریزی فرماندار و همچنین تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از هنرمندان صنایع دستی افزود : تقاضادارم طی مذاکرات و مکاتبات ارسالی ، شهرداری و شورای شهر کلانشهر رشت نیز در راستای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی با اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی در شهر رشت تعامل لازم را برقرار کنند.


آموزش صنایع دستی به بانوان زندانی در رشت

آموزش صنایع دستی به بانوان زندانی در رشت


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.