افرادی که بدون مدارک قانونی با سوءاستفاده از شلوغی جمعيت از دروازه مرزی عبور کرده بودند، توسط مرزبانان عراقی بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از پایگاه خبری پلیس؛سردار محسن فتحی زاده در جمع  خبرنگاران، در پايانه مرزی مهران با اشاره به تردد نيمه روان در مرز مهران گفت:فرايند عبور از مرز مهران تسريع می يابد.

وی عنوان کرد: تاکنون يک ميليون و 447 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور عراق شده اند که بيش از 650 هزار زائر مربوط به مرز مهران،446هزار زوار مرز چزابه و 307 هزار زائر نيز در مرز شلمچه بودند.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: سه هزار نفر تاکنون از مرز مهران به دليل نداشتن مدارک قانونی از جمله گذرنامه و ويزا به شهرهای خود بازگشت داده شده اند.

وی اظهار کرد: عده‌ای از افراد هم که ديشب با سوءاستفاده از شلوغی جمعيت توانسته بودند از دروازه مرزی عبور کنند توسط مرزبانان عراقی بازداشت و با رايزنی و هماهنگی به داخل کشور بازگردانده شدند و در اختيار دستگاه قضا قرار گرفتند.

سردار فتحی زاده بابيان اينکه اين افراد بـا هماهنگی دستگاه قضا و امکاناتی که مسئولان استان ايلام در اختيار ما قرارداده اند به شهرهای عقبه بازگردانده شدند افزود: در ساعات اوليه بامداد امروز به خاطر تجمع عده‌ای از افراد قانون‌شکن مشکلاتی برای تردد زائران به وجود آمد و موجب توقف تردد زائران شد که با دخالت نيروهای مرزبانی ، اين افراد کنار زده شدند و گيت‌ها برای ورود زائران باز شد.

وی تأکيد کرد: به‌هيچ ‌وجه امکان تردد بدون مدارک قانوني معتبر وجود ندارد و کساني که به مرزها مراجعه می کنند حتماً گذرنامه و رواديد در دست داشته باشند.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: از مردم مي خواهيم برای تسهيل در تردد زائران اربعين حسيني ( ع )  به خصوص در مرز مهران از ورود بدون ويزا و گذرنامه به اين مرز خودداري کنند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.