رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: 500 فروشگاه غیرمجاز لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهر مشهد شناسایی شده است.

شناسایی 500 فروشگاه غیرمجاز لوازم آرایشی و بهداشتی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد فرزانه افزود: این واحدها بدون هرگونه مجوز اقدام به فروش و عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی می کنند بنابراین ماهیت قانونی یا قاچاق اقلام عرضه شده در این واحدها روشن نیست.
وی به پلمپ واحدهای غیرمجاز با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: افزایش همکاری و حضور موثر پلیس در تامین و حفاظت از سلامت مردم تاثیر بسزایی دارد.
رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد افزود: در حال حاضر هزار واحد فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در این کلانشهر مجوز و پروانه اشتغال را در این صنف دارند.
فرزانه گفت: پارسال از مجموع 110 اتحادیه صنوف 60 صنف از اخذ استعلامات فردی برای صدور مجوز جدا شدند و به منظور صدور جواز کسب در این صنوف از جمله صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اخذ این استعلامات فاقد ضرورت شناخته شد.
وی افزود: به دلیل کمبود صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل کشور هم اینک 90 درصد کالاهای مصرفی در این بخش وارداتی است که 90 درصد از کل کالاها و اقلام وارداتی نیز از مبادی رسمی و گمرکات وارد می شود و نظارت بر ورود کالاهای قاچاق باید در این بخش انجام شود.
رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: در زمینه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی ایران رتبه دوم جهان را دارد، با توجه به جوان بودن جمعیت کشور نیز در زمینه مصرف ایران رتبه سوم مصرف را دارد.
فرزانه افزود: مشهد نیز به دلیل ورود سالانه 27 میلیون زائر و مسافر به این کلانشهر در زمینه فروش و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی جایگاه بالایی دارد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار