رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این مرحله ۴۰ کارشناس تغذیه، ۴۰ کارشناس سلامت‌روان و ۸۰ پزشک عمومی در پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامعه سلامت مشغول به کار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در آستانه اربعین حسینی 7 نفر از پرسنل اورژانس به همراه دو دستگاه آمبولانس به منظور پوشش امدادی در مرز مهران، به این شهرستان اعزام شدند. تیم اورژانس قم در ایام اربعین حسینی و همچنین روزهای بعد از آن که در اوج بازگشت زائران است، به ارائه خدمات بپردازد.

تیم اورژانس 115 قم تا پنجم آذرماه در مرز مهران مستقر بوده و علاوه بر خدمات امدادی اقدام به جابه جایی مصدومان و بیماران نیز خواهد کرد.

 بیش از 200 دستگاه آمبولانس، 15 اتوبوس آمبولانس، 15 موتورلانس و یک بالگرد به همراه پرسنل فنی و کارشناس های مربوطه از سراسر کشور به مرزهای منتهی به عراق اعزام شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: حدود 87 هزار سالمند در قم شناسایی شده و تاکنون به 8 هزار و 700 تن یعنی حدود 10 درصد از آن‌ها در مراکز سلامت خدمات ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 80 پزشک عمومی در مراکز جامع سلامت مشغول به‌خدمت هستند و افراد ارجاع شده را ویزیت می‌کنند و اگر فرد نیاز به ارجاع به سطوح تخصصی داشته باشد ارجاع داده می‌شود تا خدمات کامل را دریافت کند.

 ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت از 15 آبان‌ماه امسال در شش استان قم، اصفهان، خراسان‌رضوی، خوزستان، آذربایجان‌شرقی و البرز آغاز شد.

 وی افزود: تاکنون 340 هزار نفر از مردم در قالب طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، با مراجعه به پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت خدمات در بخش‌های مختلف دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت 40 کارشناس تغذیه، 40 کارشناس سلامت روان و 80 پزشک عمومی در پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامعه سلامت مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار