معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان گفت : سه کوهنورد که در ارتفاعات بن‌کوه گرمسار گرفتار شده بودند توسط نیرو های امدادگر کوهستان هلال احمرگرمسار نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی یحیایی اظهار داشت: یکی نفر از این کوهنوردان که از قضا از افراد بومی بوده و با منطقه کاملا آشنایی داشتند دچار حادثه و مصدومیت شده و از همین‌رو به مشکل برخورده بودند.
وی با بیان اینکه تیم امداد کوهستان هلال‌احمر گرمسار به محض اطلاع از این مشکل به بن‌کوه اعزام شد، تصریح کرد: امدادگران باتوجه به اطلاع از موقعیت کوهنوردان، به سرعت در محل حضور یافته و پس از انجام اقدامات لازم، این کوهنوردان را به منطقه ایمن منتقل می‌کنند.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به مصدوم شدن یکی از کوهنوردان گفت: فرد مصدوم پس از اقدامات ایمنی و درمان سرپایی به پایین کوه منتقل و سپس به بیمارستان اعزام شد.
وی با بیان اینکه در این عملیات امداد و نجات 6 امدادگر کوهستان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این تیم امدادی با موفقیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کوهنوردان گرفتار را نجات دادند.
وی با اشاره به رسیدن فصل سرد سال به دوستداران طبیعت و به خصوص کوهنوردان توصیه کرد: حین سفر به مناطق کوهستانی و کوهنوردی حتما لوازم ، تجهیزات لازم، کمک‌های اولیه و تغذیه مورد نیاز را به همراه خود داشته باشند.
این امدادگر ضمن منع علاقه‌مندان از کوهنوردی انفرادی، گفت: در کوه هر لحظه ممکن است که فرد دچار حادثه شود لذا توصیه اکید می‌شود از کوهنوردی انفرادی خوداری کرده و حتما به‌صورت گروهی و با افراد متخصص و آشنا به کوهستان راهی کوهنوردی شوند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.