علی‌اوسط هاشمی در دیدار با رئیس اجرائیه افغانستان بر احیای تالاب هامون و تسریع در احداث پل دوم مرز میلک تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با عبد‌الله عبدالله بر احیای تالاب هامون تاکید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه  در جریان سفر به کابل با " عبدالله عبدالله" رئیس‌ اجرائیه افغانستان دیدار کرد.

اوسط  هاشمی در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت های سیستان و بلوچستان در مراوده با کشور افغانستان عنوان کرد: احیای تالاب هامون یکی از درخواستهای مهم این سفر هست که با زندگی یک پنجم جمعیت استان گره خورده است و احیای این تالاب جان تازه ای به مردمان دو طرف مرز می بخشد.

نماینده عالی دولت ایران در سیستان و بلوچستان خواستار تسریع در احداث پل دوم مرز میلک شد و بیان کرد: با توجه به اهمیت مراودات تجاری و حضور موثر در توسعه تجارت از طریق بندر چابهار، احداث این پل ضرورتی انکار ناپذیر است.

 بندر چابهار مهمترین اولویت در گسترش روابط تجاری 

وی گفت: پتانسیل بندر چابهار و دسترسی به آبهای آزاد مهمترین اولویت در گسترش روابط تجاری 2 کشور است. هاشمی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالجاری سر آغاز عصری جدید در ترانزیت دریایی در چابهار آغاز خواهد شد.

 بهره گیری از ظرفیت های گردشگری 

استاندار با اشاره به مباحث مشترک گردشگری بین دو کشور افزود: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد تورهای مشترک توریسم گردی، در تحکیم روابط دو کشور نقش اثرگذاری دارد. وی خواستار ایجاد بندر مشترک خشک بین دو کشور شد و اظهار داشت: استفاده از فرصت دریای آزاد عمان موجب رونق بخشیدن به بندر خشک می شود که مرز میلک نقطه مناسبی برای ایجاد این بندر می باشد. وی ادامه داد: با تحقق بندر خشک می توانیم نیمروز را به بارانداز توسعه مبادلات تجاری افغانستان و ایران تبدیل کنیم.  استاندار با اشاره به ارتباط خوب والیان ولایت های نیمروز، هرات، قندهار و فراه با مسئولان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: با تسریع در مراودات و اجرای نشستهای مشترک می توان فصل نوینی در روابط دو کشور رقم زد.

استاندار را در سفر به کابل مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری، فرماندار زابل و مدیر کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای همراهی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.