اعلام آمادگی سیستان و بلوچستان برای صدور آرد به افغانستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان برای صدور آرد به افغانستان آمادگی دارد.

اعلام آمادگی سیستان و بلوچستان برای صدور آرد به افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «غلامعلی گنجعلی» معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با وجود دارا بودن مدرن ترین کارخانه‌های آرد ایران آمادگی کامل جهت صادرات آرد با کیفیت به کشورهای هدف به ویژه افغانستان را دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان همه مزیت‌های توسعه تجارت و صادرات را داراست و با برنامه ریزی، هماهنگی و نگاه فرابخشی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌تواند رشدی جهشی در زمینه تجارت و توسه پایدار داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود 11 کارخانه تولید آرد استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت 80 هزار تن در ماه  فقط با هدف تامین آرد داخل ایران  نبوده بلکه با اهداف توسعه صادرات به کشورهای هدف به ویژه افغانستان برنامه ریزی شده است.

گنجعلی در ادامه به نمایشگاه قندهار در کشور  افغانستان اشاره و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در ابتدای دی/ جدی سال جاری برگزار خواهد شد و می‌تواند فرصت مناسبی برای بازاریابی جهت فروش محصولات تولیدی استان باشد و کارخانه‌های آرد استان در این نمایشگاه شرکت کنند  و این فرصت را از دست ندهند .

بنا بر نوشته ایرنا گنجلی خاطرنشان کرد: خواستار این هستیم که انجمن کارخانه‌های آرد استان به خریداری گندم اقدام کند و تلاش ما این است که مجوز صادرات آرد را اخذ کنیم و از این فرصت استفاده بهینه صورت گرفته و بر اساس بسته های حمایت از صادرات، بخشی از هزینه ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.