اصفهان؛

تعویض 1420 متر از خط 30 اینچ نفت خام مارون – اصفهان

با تلاش واحدهای فنی و عملیاتی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان عملیات تعویض 1420 متر از خط 30 اینچ خروجی مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان مدیر منطقه با اعلام این خبر افزود: بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند و با توجه به گستردگی خوردگی و اولویت های تعیین شده در سه محدوده خروجی مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز به طول 1025، 320 و 75 متر حد فاصل کیلومتر 54 تا 60 خط 30 اینچ مارون اصفهان عملیات تعویض انجام شد.
وی ادامه داد: در ابتدای این عملیات پس از مشخص شدن دقیق محدوده خوردگی و لوله یابی مسیر، عملیات خاکبرداری توسط ماشین آلات و نیروهای منطقه آغاز شد.
وي در ادامه لوله های مورد نیاز از طریق انبار تدارکات کالای ستاد تهیه و پس از پوشش FBE طی 28 روز جوشکاری و تست هیدرواستاتیک و هالیدی آن انجام و در کانال مجاور خط قبلی قرار گرفت.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان بیان داشت: عملیات قطع و وصل (Tie in) خطوط جدید طی 48 ساعت توقف پس از ارسال پیگ جداکننده و تزریق آب به داخل خط، با حضور 190 نفر از کارکنان واحدهای فنی، عملیاتی و پشتیبانی و یک گروه 9 نفره از منطقه مرکزی با به کارگیری 35 دستگاه ماشین آلات سنگین و با انجام 12 سر برشکاری و جوشکاری و تست 20 سرجوش به روش های VT,RT با رعایت کامل مسائل ایمنی و زیست محیطی انجام شد، همچنین همزمان با این عملیات یک قطعه ورودی به بوستر پمپ های مرکز انتقال نفت رامهرمز به طول تقریبی 10 متر نیز تعویض شد.
بشارتیان خاطرنشان کرد: عملیات راه اندازی خط لوله جدید پس از اتمام عملیات قطع و وصل با هواگیری خط و ارسال و رهگیری پیگ و مواد از مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع آغاز و پس از کنترل پارامترهای مختلف فشار و فلو با دریافت پیگ در مرکز انتقال نفت شماره 3 با موفقیت به پایان رسید.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان ادامه داد: این عملیات بدون هیچ گونه حادثه ای با تلاش و همدلی شبانه روزی کارکنان طبق برنامه و در زمان تعیین شده انجام شد.
وی در پایان تصریح کرد: تعویض 55 کیلومتر خط از کیلومتر 20 تا مرکز انتقال نفت شماره 3، تعویض 50 کیلومتر پوشش خطوط، تعمیرات اساسی مخازن مراکز انتقال نفت شماره 1 و 2 مارون اصفهان از برنامه های در دست اقدام این منطقه است.



انتهای پیام/م 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.