نرخ بیکاری خراسان شمالی9 و 7 دهم درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ۱۹۷ نفر از کارآفرینان خراسان شمالی در جشنواره کارآفرین برتر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد پنج نفر در دو حوزه خدمات و صنعت به دبیرخانه کشوری معرفی‌شده‌اند.

حسن نوری با اشاره به برنامه های هفته کارآفرینی گفت: رونمایی از برنامه جامع کارآفرینی، بازدید از طرح های منتخب کارآفرینی،برگزاری مسابقات نقاشی و مقاله نویسی، برپایی همایش با محوریت کارآفرینی و جشنواره تقدیراز کارآفرینان برتر به مناسبت این هفته در استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آخرین بررسی انجام‌شده در تابستان امسال، نرخ بیکاری در استان به 9 و 7 دهم درصد رسیده است که نسبت به میانگین کشوری پایین است.

نوری گفت: در حال حاضر بالغ‌بر ۴۶ هزار و ۹۶۹ نفر جمعیت فعال اقتصادی و ۳۷ هزار و ۷۰۶ نفر جمعیت غیرفعال اقتصادی در خراسان شمالی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان در کشور 18 و نیم درصد است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خراسان شمالی 17 و 8 دهم درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

حسن نوری گفت: خراسان شمالی از لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی در بین استان‌ها رتبه دوم را داراست که این نشان‌دهنده آن است که این استان از پویایی برخوردار و دارای جمعیت آماده ‌به ‌کار و انگیزه بسیار است.

نوری با اشاره به کشت داروهای گیاهی در خراسان شمالی به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در استان از سال گذشته آغازشده است و در حال حاضر متقاضیانی برای کشت هزار و 500 هکتار گیاهان دارویی و گل محمدی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد با همکاری جهاد کشاورزی استان در تلاش است تا برای تأمین نهال و پرداخت تسهیلات به متقاضیان ، طرح کشت گیاهان دارویی را در راستای ایجاد کارآفرینی به سرانجام برساند که در صورت تحقق یافتن این مهم،1600 شغل ایجاد می شود.

نوری افزود: ازلحاظ پرداخت تسهیلات در استان هیچ کمبودی وجود ندارد و در مناطق محروم و مرزی تسهیلات با کارمزد صفر تا سه درصد به متقاضیان کارآفرینی پرداخت می شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۵
جناب کمی تا اندکی مزاح فرمودی -یک سر به مهاجرت جوانان به اطراف تهران از دست بیکاری بزنید بعد حرف و آمار بدهید خیلی به نظرات جنابعالی خندیدم: