رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: پنج هزار جلد کتاب توسط دانش آموزان گنابادی به کتابخانه‌های مدارس اهدا می‌شود تا سرانه کتاب به ازای دانش‌آموزان افزایش و به حد مطلوب دو تا سه کتاب به ازای هر نفر برسد.

اهدا پنج هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس گنابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد مهدوی گفت: کتاب و کتاب‌خوانی امری مقدس و بسیار ارزنده برای بشریت است چراکه کتاب تنها دوستی است که در هر لحظه زمانی و بدون هیچ‌گونه خستگی همواره در کنار انسان قرار دارد تا بتواند چراغ راه وی گردد.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه کتاب در امر تعلیم و تربیت نقش مهمی ایفا می‌کند لذا آموزش و پرورش به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای دارد.
مهدوی با بیان اینکه در تمامی مدارس گناباد کتابخانه متناسب با توان آن مدرسه وجود دارد، افزود: به دلیل عدم وجود پست سازمانی کتابدار در سطح مدارس، کتابخانه مدارس دوره اول و دوم ابتدایی به صورت کتابخانه کلاسی فعال بوده و در مقاطع اول و دوم متوسطه نیز کتابخانه‌ها در اختیار خود دانش‌آموزان قرار دارد تا آنها ضمن استفاده از کتاب‌ها با مهارت کتابداری آشنا شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد به سرانه ۱/۵ کتاب به ازای هر دانش آموز در گناباد اشاره و افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در هفته کتابخوانی ۵ هزار جلد کتاب توسط دانش آموزان گنابادی به کتابخانه‌های مدارس اهدا می‌شود تا سرانه کتاب به ازای دانش‌آموزان افزایش و به حد مطلوب دو تا 3 کتاب به ازای هر نفر برسد.
مهدوی فرهنگ‌سازی و تشویق دانش‌آموزان به امر کتابخوانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی علاوه بر اهدای کتاب توسط دانش اموزان به کتابخانه‌های مدارس، رادیو کتاب نیز در سطح تمامی مدارس اجرا می‌شود.
وی ادامه‌داد: در رادیو کتاب، در ساعات استراحت بین کلاسی، دانش‌آموزان شرح مختصری از کتاب‌هایی که خوانده‌اند را برای دوستان خود بازگو می‌کنند تا آنها نیز تشویق به مطالعه کتاب شوند.
تجلیل از کتاب‌خوان‌های برتر مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی، برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب در محل کانون‌های فرهنگی تربیتی و برپایی ایستگاه مطالعه ازجمله مهترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی مدیریت آموزش و پرورش گناباد می‌باشد که مهدوی به آنها اشاره کرد.
انتهای پیام// ح.ت

برچسب ها: اهدا ، کتاب ، مدارس ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.