رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد احتمالا برای ادامه مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا و ازسرگیری اجرای حکم اعدام همه‌پرسی برگزار کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی گفت: احتمالا برای ازسرگیری اجرای حکم اعدام و ادامه مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار کنیم.

اردوغان گفت: من به اروپا خواهم گفت که تصمیم مردم ترکیه به دست شما نیست بلکه تنها به دست خود مردم است و قانون اعدام در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود. مردم ترکیه خود تعیین می‌کنند که حکم اعدام بار دیگر اجرا شود یا خیر. اروپا حق ندارد سرنوشت مردم ما را تعیین کند. من از اروپا می‌خواهم ابتدا به وعده‌هایش عمل کند بعد درباره سرنوشت ما صحبت کند.

وی تأکید کرد: تروریست‌ها و حامیانشان از ارزش و قدرت مردم ترکیه خبر ندارند. مردم ما قادرند تمامی توطئه‌هایی را که علیه آن‌ها وجود دارد، ناکام بگذارند. پاسخ ما به تمامی کسانی که بخواهند نیروهای ارتش و امنیتی را هدف قرار دهند، کوبنده خواهد بود و به کسانی که از تروریسم حمایت کنند جواب تمام و کمال خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار