مارتین شولتس از احتمال وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه خبر داد.

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا: ترکیه ممکن است با تحریم‌های اقتصادی مواجه شود
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دی‌دابلیو، «مارتین شولتس،» رئیس پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم اقتصادی ترکیه در حال بررسی است. رئیس‌جمهور تندروی ترکیه –رجب طیب اردوغان- احتمالاً قرارداد اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا را از دست می‌دهد.

مارتین شولتس شایعات مرتبط با احتمال تحریم ترکیه به دلیل رویکرد سختگیرانه اردوغان در سرکوب مخالفان را تأیید کرد. شولتس در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد اند سونتاگ» اعلام کرد توقف گفتگوها با ترکیه امکان کمک به گروه‌های مخالف این کشور و هزاران نفری که در پی کودتای ماه ژوئیه بازداشت شدند را از بین می‌برد.

شولتس در ادامه گفت: «ما (اتحادیه اروپا) مجبوریم اقدامات اقتصادی علیه ترکیه در نظر بگیریم.»

وی هشدار داد ممکن است اردوغان با نقض تعهدات خود به شورای اروپا، مجازات اعدام را بار دیگر به کار گیرد که به پایان یافتن مذاکراتِ پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا منجر خواهد شد.

تجارت: نقطه ضعف اردوغان

از زمان امضای اتحادیه گمرکی در سال 1995 و حذف برخی از مقررات گمرکی برای محصولات صنعتی، اتحادیه اروپا به بزرگترین شریک تجاری ترکیه تبدیل شده است. اردوغان پیش از این درخواست کرده بود قرارداد اتحادیه گمرکی مذکور شامل محصولات کشاورزی هم بشود.

«راث برچنز،» خبرنگار روزنامه «هندلزبلت» در مطلبی نوشت «پیروزی اردوغان برای رسیدن به سمت ریاست‌جمهوری به دلیل سیاست‌های اقتصادی وی بود. در زمان نخست‌وزیری اردوغان یک طبقه متوسط جدید در ترکیه ظهور کرد.» وی افزود «اردوغان تمایلی ندارد که روابط با اتحادیه اروپا از سوی وی قطع شود. در این صورت باید به شهروندان ترک توضیحات بدهد.»

مدیر روزنامه جمهوریت بازداشت شد

خبرگزاری دولتی آنادولا شنبه اعلام کرد مدیر اجرائی روزنامه مخالف دولت –جمهوریت- پس از بازگشت از آلمان در حبس به سر می‌برد. 9 مدیر و کارمند این روزنامه هم بازداشت شده‌اند. حدود 37 هزار نفر در ترکیه بازداشت شده‌اند و بیش از 100 هزار کارمند دولت نیز یا اخراج شده‌اند یا به تعلیق درآمده‌اند. همچنین بیش از 170 رسانه نیز تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار