مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: به هم ریختگی آمایش سرزمینی در ایران در یک قرن گذشته تعادل اجتماعی را بر هم زده و زمینه مهاجرت به کلانشهرها را فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهمن مشگینی در همایش طرح آموزش متمرکز سازمان های مردم نهاد در اردبیل افزود: در این بازه زمانی فقط به توسعه شهرهای بزرگ و در نتیجه تبدیل آنها به کلانشهرها به واسطه ایجاد کارخانه ها و تمرکز مجموعه های بزرگ تولیدی توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در 70 سال گذشته با وجود شکل گیری 10 برنامه توسعه ای در ایران حتی یک برنامه اجتماعی تدوین نشده اظهار کرد: برای کاهش انواع آسیب ها و دغدغه های اجتماعی در کشور به یک برنامه اجتماعی هدفمند با همکاری و حمایت مردم و دولت نیازمندیم.

به گفته معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، از سال 1327 تاکنون دولت های مختلف در ایران بر سر کار آمده و رفته اند و در این فاصله برنامه های عمرانی و توسعه فیزیکی متعدد اجرا شده اما به موضوع سرمایه اجتماعی توجه چندان نشده است.

مشگینی سرمایه اجتماعی در هر جامعه ای را عامل اصلی شکل گیری پیشرفت و توسعه دانست و افزود: برای ارتقای سرمایه اجتماعی که از شاخصه های مهم آن اعتماد، رضایت و نشاط اجتماعی است، باید دست به دست هم داده و با جدیت تلاش کنیم.

وی گفت: گفتمان آسیب های اجتماعی در ایران که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند از سوی گروه های مرجع در حال پیگیری است و رفع دغدغه های مختلف در این حوزه را اخیرا به ایشان گزارش کرده ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار