نماینده مردم اردبیل مطرح کرد

احیای راه‌های مواصلاتی مهمترین دغدغه استان اردبیل

نماینده مردم اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل - میانه پروژه ای برای خروج استان اردبیل از بن بست اقتصادی محسوب می‌شود.

احیای راه‌های مواصلاتی مهمترین دغدغه استان اردبیلبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فیضی نماینده مردم اردبیل گفت: ان شا الله مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه بخشودگی جرایم و سود وام‌های زیر صد میلیون که اعتبار آن در سال 95 پایان می‌یابد عملی شود. 

وی مهمترین جز اصلاحیه بودجه سال 95 را بخشودگی جرایم این قبیل وام ها دانست و افزود: از دولت محترم خواستارم که نقشه‌های مصوب مناطق آزاد تجاری را به کمیسیون اقتصادی عودت داده تا با تصویب لایحه مذکور دل میلیون‌ها ایرانی شاد شود.

فیضی خطاب به وزیر راه بیان کرد: راه آهن اردبیل - میانه تنها‌ترین پروژه خروج استان اردبیل و مردم این شهر از بن بست اقتصادی است.

وی ادامه داد: تنها‌ پروژه‌ای که تصویب و تکمیل آن آرزوی دیرین مردم شریف اردبیل سرعین و نمین را تحقق می‌بخشد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه اردبیل با اشاره به راه‌ حل‌های بازگشایی گره مشکلات این استان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا 70 درصد از پروژه را به صورت اوراق خزانه یا مشارکت و 30 درصد باقیمانده را به صورت ماده 56 پیشنهاد داده و ریاست محترم سازمان مدیریت برنامه و بودجه موافقت نموده است.

وی از وزیر راه درخواست کرد با تسریع بخشی به این امر گرهی از گره‌های استان اردبیل بگشاید.

فیضی با تاکید بر ضرورت اتصال به استان مجاور به شبکه ریلی کشور ابراز خوشحالی کرد و گفت: اختصاص 500 میلیارد تومان به شبکه راه آهن استان همسایه ما را بیش از پیش خوشحال کرده است.

وی ضمن بیان عدم توجه دولت به اصل 48 قانون اساسی ابراز داشت: استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها و حوزه فعالیت‌های اقتصادی هیچ گونه تبعیض را برنمی‌تابد و ما از نزدیک این قبیل بی‌عدالتی‌ها را لمس می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس دهم خطاب به آخوندی یادآور شد: علاوه بر راه‌آهن پیرامون سایر راه‌های مواصلاتی اردبیل تدبیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی در ادامه گفت: اداره کل راه و شهرسازی اردبیل در سال‌های گذشته نسبت به مطالعه راه اصلی پلیس راه مغان -انبران به طول 22.5 کیلومتر تحت عنوان کنارگذر اهتمام داشته است.

فیضی با ضروری خواندن اتمام پروژه مذکور گفت: تکمیل این مسیر علاوه بر اینکه از تلفات جاده‌ای به شدت می‌کاهد صرفه اقتصادی نیز دارد به طوری که 27 کیلومتر از طول این مسیر کاسته می‌شود.

وی در رابطه با میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه برآورد کرد بودجه مورد نیاز برای پایان دادن به این پروژه 470 میلیارد ریال می‌باشد لذا خواهشمندم ضمن انجام امکان‌سنجی نسبت به اعتبار مورد نیاز این اعتبار در پیوست بودجه سال 96 قرار گیرد.

فیضی در خصوص احیای سایر مسیرهای استان هم چون نیر - میانه به تهران گفت: این جاده‌ها مسافت به تهران را به 120 کیلومتر کاهش می‌دهند چنانچه جاده‌های مذکور احیا شوند مسیر ارتباطی نیر به میانه و تهران علاوه بر کاهش 120 کیلومتری رونق اقتصادی را منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی از مشکلات روستاهای تابع استان سخن گفت و افزود: اهالی این روستاها سال‌هاست که در انتظار رفع موانع و پستی و بلندی‌های جاده و احداث مسیرهای جدید هستند .

فیضی در پایان به وزیر صنعت و معدن و وزیر کار گفت: بیکاری در شهرها و روستاهای اردبیل طغیان می‌کند به طوری که اردبیل شهر چشمه‌های جوشان و یک محل توریستی مهاجر فرست شده و این تنها به خاطر نبود اشتغال لازم است.

وی با نگاهی به شبکه فرسوده فاضلاب حوزه انتخابیه خود به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در مرکز شهر شبکه فاضلاب مطلوبی وجود ندارد و در محلات سیزده گانه با وجود جمعیتی قابل ملاحظه چیزی به نام شبکه فاضلاب دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار