همدان؛

80 درصد ناوگان عمومی مسافربری استان در اختیار زائرین اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: 80 درصد ناوگان عمومی مسافربری استان در اختیار زائرین اربعین حسینی است.

80 درصد ناوگان عمومی مسافربری استان در اختیار زائرین اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری با اشاره به اینکه در ایام سفر زائرین به عتبات عالیات  80 درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان در اختیار زائران قرار می گیرد و 20 درصد نیز به سایر مسافران در مناطق مختلف کشور خدمات رسانی می کنند افزود: شهروندان با توجه به افزایش سفر زائرین در ایام اربعین و استفاده بیشتر ناوگان برای این منظور از سفرهای غیر ضروری به سایر نقاط کشور در این ایام بپرهیزند.

وی به ضرورت افزایش ایمنی جاده ها اشاره کرد و اظهار داشت: در جهت افزایش ایمنی ، تجهیز علائم ترافیکی و روشنایی راه های استان برای زائران حسینی در ایام اربعین انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آمادگی تمام پایگاه های راهداری در محورهای متصل  به مرز مهران خبرداد و اذعان اشت: همچنین به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران حسینی تمامی راهدارخانه ها به ویژه در محور مهران- آوج  تجهیز ونظارت خواهند شد.

وی بیان کرد: در ایام اربعین حسینی نظارت بر نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی انجام و سایر امکانات مورد نیاز چون آب گرم و سیستم گرمایشی و... برای زائران اعمال انجام می شود.

رودباری با بیان اینکه  ناوگان های حمل و نقل عمومی و جا به جائی زائران حسینی به مرز مهران فعالیت میکنند تصریح کرد: هم اکنون  80 درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان در اختیار زائران قرار گرفته است و 20 درصد ناوگان ها به سایر مسافران در نقاط مختلف کشور خدمات رسانی می کنند.

وی به نصب علائم ترافیکی در ایام اربعین، اشاره کرد وادامه داد: علائم ترافیکی و نصب تابلوهای جاده ای باید درجهت افزایش ایمنی راه ها و کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای برای زائران حسینی نصب شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد:همچنین مرکز مدیریت راههای استان باید روزانه اخبار وضعیت راه ها را به مردم انعکاس دهد که این مهم لازمه همکاری روسای شهرستانی با این مرکز است.

وی افزود: تهمیدات لازم برای زائران حسینی اعم از استقرار مجهزترین اتوبوس ها در پایانه های مسافربری اندیشیده شده تا زمانی که وسیله نقلیه ی با مشکل مواجه شد از اتوبوس های کشیک انتقال مسافران به محل امن استفاده شود.

وی اظهار داشت: هماهنگی های لازم در امر تسهیلات سفر اربعین با هلال احمر؛ اورژانس؛ پلیس راه و ... دستگاه های خدمات رسان صورت گرفته است و همکاران موظف به همکاری مناسب با این ادارات هستند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.