نماینده مردم نور گفت:رکود اقتصادی سایه‌اش را بر آسمان اقتصاد ایران پهن کرده و باید راهکارهای مناسب برای خروج از این بن بست را پیدا کنیم.

قوامی/اکبری**رکود اقتصادی سایه‌اش را بر آسمان اقتصاد ایران پهن کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اسماعیلی نماینده مردم نور در نطق میان دستور امروز دوشنبه 24 آبان ماه در صحن علنی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مهمترین دغدغه مردم ایران است گفت: با توجه به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری مردم می‌ خواهند بدانند مسئولین امر برای تحقق این امر رهبری چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: مردم می‌خواهند بدانند مجلس با وضع قوانین و مقررات و نظارت دولت در ایمن‌سازی اقتصاد کشور و دستگاه قضا برای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاران چه کردند.

اسماعیلی عنوان کرد: موضوع حقوق‌های نجومی واگذاری، املاک شهرداری تهران و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟ به کدامین گناه مردم ایران هر روز می‌بایست این خبرهای بد را از فضای مجازی بشنوند.

نماینده مردم نور تصریح کرد: آیا می‌دانید پخش این گونه اخبار به اعتماد اجتماعی که سرمایه اصلی این جامعه است را از بین می‌برد بیاییم بخاطر خدا جلوی این بداخلاقی‌ها را بگیریم و نگذاریم آرامش افکار عمومی جامعه ما خدشه‌دار گردد بیاییم به خاطر خدا پیمانی را که با مردم بسته‌ایم با فساد مبارزه کنیم نه اینکه مبارزه با فساد را ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود به کار گیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: فقر و فساد و تبعیض در اکثر بخش‌های اقتصاد کشور ریشه دوانیده و انگار قصد ندارد از این سرزمین رخت بربندد پیام رهبر معظم انقلاب مبارزه با همین پدیده شوم بوده است. امروز اکثر قریب به اتفاق مردم ایران از تبعیض، بی‌عدالتی و فساد در دستگاه‌های اجرایی کشور رنج می‌برند و خواهان عدالت و انصاف هستند همان عدالتی که پیامبران و امامان وعده‌اش را داده بودند بیایید با وضع قوانین حمایتی نظارت کاربردی و کافی که وظیفه مجلس است، به فکر گرسنگان و پا برهنگان همان وارثان حقیقی این سرزمین باشیم.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم امروز فضای کسب و کار در کشور غبارآلود است، رضایت شغلی در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، بنگاه‌های اقتصادی از جریمه بانکی، کمبود تقاضا، نداشتن سرمایه در گردش و بروکراسی ذائقه‌ای اداری رنج می‌برند مردم ایران از تولید کالای بی‌کیفیت و خدمات ضعیف پس از فروش کالا گلایه دارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: بانک‌ها از کسری منابع برای دادن تسهیلات، مطالبات معوق برجای مانده بالا بودن نرخ تجهیز منابع و پایین بودن کفایت سرمایه گله‌مند هستند دولت از سهم بزرگ هزینه‌های جاری بودجه کشور، نداشتن اعتبار برای اتمام پروژه‌های عمرانی بدهی‌های سنگین به بخش‌های مختلف اقتصادی چون بانک‌ها، تأمین اجتماعی و پیمانکاران می‌نالد.

اسماعیلی گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که رکود اقتصادی سایه‌اش را بر آسمان اقتصاد ایران پهن کرده است بیاییم راهکارهای مناسب برای خروج از این بن بست اقتصادی پیدا کنیم و با وضع قوانین کارآمد قدری از رنج تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بکاهیم.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولین اجرایی کشور استان‌های شمالی کشور به ویژه حوزه انتخابیه‌ام با پدیده شوم زباله و فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کنند. زباله موضوعی است که در جهان مدت‌هاست که مشکل آن حل شده اما سالهاست که زباله طبیعت زیبای شمال کشور را آلوده کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار