فناوری GIS امکانی ،برای مدیریت صحیح منابع، مسئولیت ها و پشتیبانی بیشتر از کشاورزان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛کارشناسGIS جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با استفاده از فناوری GIS در فعالیت های کشاورزی می توانیم،منابع و مسئولیت ها را به شکلی مؤثر مدیریت کرده و پورتال هایی را طراحی کنیم که مقادیر زیادی از اطلاعات کشاورزی و نقشه های پویا را انتشار داده و از جوامع کشاورزی حمایت کنیم.

جعفری افزود: این فناوری با امکاناتی مانند حمایت تحلیلی بیشتر از کشاورزی ،درک بهتر از عوامل خطر،در آمد بالاتر و بازیابی هزینه ی بهتر،دسترسی بیشتر به خدمات دولتی ، گزارش آسان تر برای برنامه های دولت و مدیریت بهتر منابع،از افراد مشغول به کار در بخش کشاورزی پشتیبانی می کند.

وی با بیان اینکه فناوری GIS می تواند نشان دهد که چگونه روابط بین نوع خاک، کود و آب،بر بازده محصول در هر هکتار مربع از زمین تأثیر می گذارد،گفت: در این فناوری نقشه ی تنوع خاک بر بازده محصول به تصویر کشیده می شود و راه حل های دقیقی برای مدیریت خاک نشان داده خواهد شد.

کارشناسGIS جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی حدود 2 هزار و 600 منبع آبی و سطوح زیر کشت،براساس نوع محصول و مالکیت به صورت GIS برداشت شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.