در جلسه علنی امروز؛

نمایندگان با یک فوریت طرح ابقای کارت سوخت موافقت کردند

نمایندگان مجلس با 112 رأی مثبت با یک‌فوریت طرح حفظ و ابقای کارت هوشمند سوخت موافقت کردند.

موافقت مجلس با ابقای کارت سوختبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 24 آبان ماه) یک فوریت طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، در ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مصرف سوخت مصوب 18 آذر 86 عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرفه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل و صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» شود.

همچنین با تصویب نهایی این طرح در ماده 2 آن تبصره ذیل به ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الحاق می‌شود:

تبصره- دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.

وکلای ملت با 112 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 212 نماینده حاضر در صحن علنی با یک‌فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح اظهار داشت: قبل از سال 86 نظارتی بر روی مصرف سوخت وجود نداشت لذا آسیب پذیر بودیم و تنها هر سال به قیمت بنزین افزوده می‌شد که این امر به مردم آسیب می‌زد.

وی ادامه داد: مجلس دولت را مکلف کرد تا از کارت هوشمند سوخت استفاده کند، در زمان بررسی بودجه سال 94 پیشنهادی مطرح شد که هم بحث حفظ کارت سوخت و هم مستلزم افزایش قیمت بنزین، سهمیه بندی و دو نرخی را حفظ می‌کرد که البته مورد تصویب قرار گرفت.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مجلس در اصلاحیه بودجه به دلیل آنکه این مسائل با یکدیگر خلط شده بود پیشنهاد حذف داد و نمایندگان هم برای جلوگیری از نگرانی نسبت به قیمت و سهمیه بندی رأی به حذف آن دادند.

نماینده شاهین‌شهر با اشاره به ضرورت حفظ کارت هوشمند سوخت گفت: این اقدام می‌تواند موجب توقف روند فزاینده قاچاق، کاهش واردات و همچنین منفعت اقتصادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم سرمایه ملی از بین برود زیرا استفاده از کارت هوشمند سوخت موجب شده 100 ملیارد دلار ناشی از کاهش مصرف و واردت بنزین برای کشور بوجود بیاید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار