مشهد؛

میراث فرهنگی باخرز یکی از دستگاه‌های موثر است

امام جمعه شهرستان باخرز گفت: میراث فرهنگی باخرز یکی از دستگاه‌های موثر و تاثیرگذار این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام امجدی زاده در دیدار با مدیران اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی که به منظور حضور در مراسم تشییع زنده یاد استاد ابراهیم شریف زاده پیشکسوت موسیقی مقامی به این شهرستان سفر کرده بودند اظهار داشت: شهرستان باخرز به لحاظ تشکیل سیستم اداری یکی از شهرستان‌های نوپا و تازه استقلال یافته است و نیاز به حمایت بیشتر تمامی دستگاه‌های اداری استان دارد.

وی افزود: نقش میراث فرهنگی بسیار پر اهمیت و مورد توجه است و انجام این امور باید بر اساس ارزشهای اسلامی پیگیری و انجام شود .

حجت الاسلام امجدی زاده از اقدامات کوتاه مدت تشکیل نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان باخرز تقدیر کرد و گفت: مشاهیر موسیقی مقامی استان همچون زنده یاد استاد سمندری و استاد شریف زاده هنر خود را بر مبنای همین ارزش های اسلامی به ایران و جهان معرفی کردند به ویژه استاد شریف زاده که خود خادم مسجد شهرستان بود به صورت مستمر علاقه مند بود که اذان را در مسجد بخواند و تا آخر عمرش این کار را ادامه داد و یکی از منقبت خوانان بنام استان و کشور بود و سالها کلید مسجد در دست ایشان بود.

امام جمعه شهرستان باخرز عنوان کرد: هر نهاد و مجموعه ای پازل نظام اسلامی را تکمیل می کند و ادارات باید این پازل را بر اساس ارزش های اسلامی تکمیل کنند وهمه نهادهای شهرستان باخرز باید در راستای اهداف حاکمیتی نظام اسلامی همت کنند ما انقلاب کردیم که همین ارزش های اسلامی را احیا کنیم.

وی با بیان این مطلب که مسئولین نباید تحت تاثیر دشمنان قرار بگیرند افزود: نگاه به گردشگری نباید صرفا اقتصادی باشد بلکه باید هدف اولیه در نظر گرفتن خدا و بهره گیری از هدیه های خدادای باشد چرا که این امر اعتقاد آدم ها را به خدا بیشتر می‌کند، طبیعت و طبیعت گردی مانند منطقه آذرنه در این شهرستان و دیگر ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری باید بر اساس همین معیارها احیا شوند.

امجدی زاده اظهار داشت: طبیعت و هنر برای تکمیل همین پازل است، در منطقه باخرز ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید با دید تقویت توحید احیا و مورد بهره برداری قرار بگیرند ووقتی که این دیدگاه حاکم شود مردم هم همراه خواهند شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار