امیررضا فقیهی گفت: وجود مافیا و دردست گیری دنیای هنر و اقتصاد آن از جمله مواردی است که این روزها برای جوانان هنرمند مشکل آفرین شده است.

به گزارش خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنرمندان جوان جزو قشری از جامعه هستند که همواره با وجود پستی و بلندی‌هایی که در مسیرشان وجود دارد با عشق به کارشان ادامه داده و می‌دهند.

امیر رضا فقیهی یکی از این هنرمندان است که با مدرک عالی نگارگری تا کنون آثار قابل توجهی از جمله اثر "عروج در منا" را که بعد از کلی دوندگی از آن رونمایی شد، را خلق کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دغدغه‌ای که هر جوان هنرمندی در حوزه کاری‌اش دارد، بیان کرد: هنرمند وقتی کاری انجام می‌دهد دوست دارد تا دیده شود و یکی از مهمترین دغدغه‌های وی این است که حداقل اثرش در جایی مناسب به نمایش دربیاید.

فقیهی افزود: یکی دیگر از موضوعات موجود برای هر فردی در این عرصه که شرط آن همان دیده شدن است، تأمین هزینه ها و به شکلی امرار معاش از طریق کارش است اما متأسفانه مدت‌ها است که دنیای هنر محدود شده است و مافیایی وجود دارد که آن‌ها تصمیم می‌گیرند چه کسی کارش به فروش رود و اسمش مطرح شود.

وی ادامه داد: در مجموعه‌های هنری نیز همینطور است و غالبأ مجموعه دار بر حسب علاقه شخصیش هنرمند را انتخاب و آثارش را به نمایش می گذارد. این باعث شده تا کسانی که کار و تلاش خاصی در این حوزه نداشته اند آثارشان روی دیوار گالری ها برود و کسانی که هنرمند واقعی هستند همچنان مهجور واقع  شوند.

این هنرمند با اشاره به اثری که از فاجعه منا بعد از آن حادثه ناگوار ترسیم کرده بود، اظهار کرد: من مدت ها روی آن اثر کار کردم و تنها دلم می خواست تا به آن توجهی معنوی شود، اما پس از دوندگی و مصاحبه های بسیاری که با رسانه های گوناگون انجام دادم سرانجام با درخواست‌های مکرر این رونمایی انجام شد؛ این در حالی است که اثر مذکور به گونه‌ای مناسبتی و ملی محسوب می شد.

وی در آخر با اشاره به لزوم رفع این مشکلات در جامعه هنری، در خصوص مجموعه جدید خود بیان کرد: در حال حاضر مشغول خلق مجموعه‌ای هستم که قالب آن ترکیبی از نقاشی و تکنیک‌های مختلف آن است و تنها به نگارگری محدود نمی‌شود، آثاری که به صورت مفهومی هستند و در آن ها به تجاوز همه جانبه به  هنر سنتی ما پرداخته شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.