دوچرخه های سفارشی فدراسیون دوچرخه سواری در راه ایران است اما نه 230 میلیون تومانی که در خزانه فدراسیون بوده است و نه 200 میلیون تومانی که برای خرید دوچرخه ها کنار گذاشته شده بود.

430 میلیونی که پرواز کردو پیش خریدی که هوا شدبه گزارش خیرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون دوچرخه سواری کشور در خرداد ماه سال جاری با توجه به کمبود دوچرخه هیات های استانی از چین 300 دوچرخه سفارش دادند و 10 درصد هزینه ساخت این دوچرخه ها را به کارخانه چینی پرداخت کردند.

قرار شد دوچرخه ها به ایران بیاید و مابقی پول توسط فدراسیون به سازنده این دوچرخه ها داده شود اما هم اکنون دوچرخه های چینی در راه رسیدن به فدراسیون دوچرخه سواری است و پولی که فدراسیون در زمان مدیریت گودرزی از وزارت ورزش و خیرین و غیره برای این دوچرخه ها گرفته بود در زمان سرپرست جدید این فدراسیون تمام شد.

البته هزینه این دوچرخه ها 200 میلیون تومان بوده است اما پس از تحویل فدراسیون به سرپرست جدید، دیگر پولی در بساط نیست و دوچرخه ها هم در راه ایران است.

شنیده ها حاکی است پس از تحویل فدراسیون توسط خسرو قمری به سرپرست جدید که از سوی وزارت ورزش تعیین شده است 430 میلیون تومان در حساب فدراسیون بوده است. اما اکنون پول دوچرخه های سفارش داده شده در حساب فدراسیون موجود نیست.

بحث مالی فدراسیون به حسابرسی مربوط می شود و در حیطه اختیار ما نیست اما در مورد پول دوچرخه ها می بایستی از قبل تفکری در این باره می کردند، زیرا این یک بدهی از جانب فدراسیون بود که توانست گره گشای دوچرخه سواری باشد.

این دوچرخه ها نویدی برای هیات دوچرخه سواری استانهای بی بضاعت بود اما در نهایت به نظر می رسد که با رسیدن دوچرخه ها به ایران در نهایت شرکت تجاری وقتی وضعیت نابسامان فدراسیون را ببیند و دوچرخه های سفارشی مرغوب را در بازار آزاد بفروشد،تنها کسانی که این وسط سرشان بی کلاه می ماند هیات های استانی خواهد بود اما یک سوال در ذهن ها نقش می بندد و آن هم این است که سرپرست جدید با 430 میلیون تومان چه گلی به سر فدراسیون زد که پول دوچرخه ها هم خرج آن گل شد؟! 

در این خصوص با محمدرضا کاشانی سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: من هم به تازگی به فدراسیون دوچرخه سواری آمده ام و از این اتفاق خبری ندارم اما باید هزینه های خرج شده را بررسی کنیم و اطلاعات لازم را در بیاوریم.

وی افزود:در خصوص اینکه این 200 میلیون بابت چه فعالیت هایی هزینه شده اطلاعی ندارم ،در هر صورت از اینکه جز هزینه های جاری فدراسیون بوده بی اطلاع هستم و باید تصمیم گیری کنیم.

در ادامه این گزارش با امید سراجی مدیر بازاریابی فدراسیون دوچرخه سواری نیز مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:من این روز ها، روزه سکوت گرفته ام، اما در خصوص این دوچرخه ها باید بگویم که به اتفاق رئیس پیشین فدراسیون خسرو قمری و کارشناس فدراسیون و بنده ضمن دیدن از کارخانه تولید دوچرخه 300 دستگاه دوچرخه جاده و پیست سفارش دادیم حتی نوع آلیاژ و دیگر قطعات را هم خودمان انتخاب کردیم و این انتخاب ها یک سال زمان احتیاج داشت.

وی افزود:در خصوص بحث مالی دوچرخه ها باید بگویم بنده به همراه قمری به جاهای مختلفی سر زدیم و مبلغ 100 میلیون تومان از این  هزینه را یک خیر کمک کرد 50 میلیون تومان دیگر را یکی از بنگاه های مالی پرداخت کرد و 50 میلیون تومان دیگر هم از فرد دیگری گرفتیم،کارخانه تولید دوچرخه هم از این کار ما بسیار استقبال کرد و گفتند که ما فقط هزینه ی وسایل و قطعات دوچرخه ها را از شما می گیریم اما در مجموع هزینه دوچرخه ها با ترخیص 350 میلیون تومان شد که مبلغی را هم وزیر پیشین ورزش به ما داد و در نهایت ما 10 درصد کل هزینه ها را پرداخت کردیم و به کشور بازگشتیم.

سراجی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به اینکه مسابقات المپیک و اردوهای تیم ملی و غیره پیش آمد و پس از آن زمان ریاست قمری به پایان رسید، وزیر ورزش هم استعفای خود را اعلام کردند و در پی آن برنامه اساسنامه فدراسیون ها مطرح شد که مصوب کردیم و پس از آن هم فدراسیون دوچرخه سواری با سرپرست در انتظار انتخابات بود. 

مدیر بازاریابی فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه خاطر نشان کرد: البته این پول در این مدت که فدراسیون دوچرخه سواری به سرپرست جدید سپرده شد خرج برنامه های اردو تیم ملی و غیره شده است اما خزانه دار فدراسیون باید جوابگو باشند زیرا وی می دانست که برای به دست آوردن این پول چه مشقتی کشیدیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار