یک متخصص پوست و مو گفت: اگر شامپوی مورد استفاده شما موهایتان را تمیز و خوش حالت می کند، نیازی نیست هر چند وقت یک بار آن را تعویض کنید.

هر چند وقت یک بار باید شامپوی خود را عوض کنیم؟خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص زمان مناسب برای عوض کردن شامپوی سر اظهار داشت: شامپو یک ماده شوینده است و کار اصلی آن تمیز کردن و شست و شوی مو و پوست سر است، بنابراین اگر شامپوی مورد استفاده شما موهایتان را تمیز و خوش حالت می کند، نیازی نیست هر چند وقت یک بار شامپوی خود را تعویض کنید و می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید.

وی با بیان اینکه افراد دارای موی شوره دار، چرب و خشک بهتر است از شامپوهای مخصوص خود استفاده کنند، تصریح کرد: این اشخاص باید با توجه به نوع موهای خود شامپوی مخصوص و مناسب را انتخاب کنند، برای مثال برای رفع شوره سر باید از شامپوی ضد شوره و برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو بهتر از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده شود.

وی اظهار داشت: بعضی از افرادی که از شوره سر رنج می برند و از شامپوی مخصوص موهای شوره دار استفاده می کنند، ممکن است بعد از مدتی شامپوی ضدشوره مورد استفاده آنها تاثیر خود را بر روی موها از دست دهند و شوره سر باز گردد که در برخی موارد مشکل اصلی فرد بیماری مربوط به پوست سر است که به غلط شوره تشخیص داده شده و برای مدت کوتاهی به طور ظاهری مشکل فرد را برطرف کند.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: مشکلات مو و پوست سر نظیر شوره، چربی پوست سر و خشکی و زبری مو باید به صورت ریشه ای درمان شوند و لازم به ذکر است که در میان شامپوهای مخصوص فقط شامپوهای ضد شوره خاصیت درمانی دارند و سایر شامپوها حاوی موادی هستند که از پیشروی این مشکلات جلوگیری می کنند.

صداقت پیشه افزود: توصیه می شود کودکان از شامپوهای مخصوص خود استفاده نمایند زیرا پوست و موی آنها بسیار حساس است و استفاده از شامپوهای مخصوص کودکان از بروز مشکلاتی نظیر سوزش چشم و حساسیت جلوگیری می کند.

وی عنوان کرد: تقریبا بیشتر شامپوها در مواد تشکیل دهنده خود مشابه هستند، از این رو استفاده از بیشتر آنها به جز شامپوهای مخصوص نتیجه یکسانی دارد و به همین دلیل توصیه می شود که اگر شامپویی که استفاده می کنید با موهای شما سازگار است نیاز به تعویض آن نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار