مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار نفر از بهره برداران و کشاورزان این استان در سال جاری توسط این مدیریت آموزش دیده‌اند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد امیری اردکانی گفت: این آموزش‌ها در همه زیر بخش های کشاورزی و در قالب کارگاه‌های آموزشی، آموزش‌های ترویجی - مهارتی و چهره به چهره انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه این تعداد کشاورز توسط 151 کارشناس آموزش دیده‌اند افزود: آموزش 15 هزار و 100 تن تا پایان سال جاری در دستور کار این اداره کل است.

وی بیان کرد: 2 میلیارد و 700 میلیون ریال در سال جاری به نوسازی مراکز جهاد کشاورزی و خانه‌های ترویج این استان اختصاص یافت.

امیری اردکانی ابراز کرد: هم‌اکنون 19 مرکز جهاد کشاورزی و هشت خانه ترویج در این استان فعالیت دارند.

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد خانه ترویج در دولت تدبیر و امید به‌منظور افزایش تولیدات کشاورزی در این استان راه‌اندازی شد.

امیری اردکانی گفت: تعداد کارشناسان فعال در خانه‌های ترویج کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال جاری به 200 نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: تعداد مراکز جهاد کشاورزی و خانه‌های ترویج این استان تا پایان سال جاری به 34 مورد خواهد رسید.

امیری اردکانی توسعه این مراکز در روستاها و بخش‌ها را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: این مراکز با جمع‌آوری اطلاعات درست و آموزش‌های مختلف به افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان و مدیریت بهینه دانش در این بخش عنوان کرد.

امیری اردکانی ابراز کرد: توسعه و ترویج این مراکز در سطح بخش‌ها علاوه بر افزایش کیفیت محصولات کشاورزی به بهره‌وری بیشتر آنها نیز کمک می‌کند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.