نشست تخصصی فن آوری های نوین برای مقاوم سازی لرزه ای سازه ها امروز در تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این نشست تخصصی با اشاره به اهمیت پهنه بندی و در نظر گرفتن خاک زیر سازه ها گفت: مصرف بیش از حد آب و خشکسالی باعث کاهش تراز آب زیر زمینی در تبریز شده و در صورتی که زلزله ای بیاید به شدت آسیب پذیر است.

توحید اخلاقی افزود: در صورتی که محسابات مربوط به خاک و ژئو تکنیک انجام نشود حتی درصورت مقام سازه ای ، سازه مورد نظر پایداری لازم را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و مقاوم سازی سازه های قدیمی و آثار تاریخی تاکید کرد: باید با استفاده از فناوری های نوین بتوان قبل از اینکه سازه های تاریخی از بین بروند و غیر قابل جبران باشد بتوان آنها را مرمت و مقام سازی کرد.

استاد مهندسی زلزله پلی تکنیک صنعتی زوریخ هم با بیان اینکه مقاوم سازی سازه های قدیمی بیشتر زیر نظر سازمان میراث فرهنگی است گفت: در مقاوم سازی سازه های میراث فرهنگی مسئله معماری و حفظ ان بیشتر مطرح است و عملا قدرت عمل یک مهندس در مقاوم سازی سازه های قدیمی بسته است.

پرفسور ساسان محاسب در با بیان اینکه مقاوم سازی زمانی مطرح می شود که طراحی ها یا براساس آیین نامه نبوده و یا زمان زیادی از ساخت آن می گذرد گفت: در موضوع مقاوم سازی بیشتر با ساز ه های قدیمی سر و کار داریم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار