جدیدترین اشعار مهری ماهوتی برای کودکان در قالب کتابی با عنوان «بچه پیراهن» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

«بچه پیراهن»؛ کتابی که با نگاه کودکانه همراه است
مهری ماهوتی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عنوان کتابش گفت: منظور از این عنوان پیراهنی است که در لگن شسته و در نتیجه آب رفته و کوتاه شده است. در حقیقت از آن جایی که ما برای کودکان می نویسیم، طبیعتا باید موضوعات را به سمتی ببریم که کودکانه دیده شود و این وظیفه من شاعر است که با هر سن و سالی که دارم، بتوانم در جایگاه بچه ای که به این موضوع نگاه می کند قرار بگیرم.

وی افزود: وقتی برای کودکان می‌نویسیم باید با چشم های یک کودک به موضوع نگاه کرده و کودکانگی را در آن لحاظ کنیم. بنابراین پیراهنی به حمام رفته و خود را شسته اما بعد از قرار گرفتن روی بند رخت متوجه می شویم که آب رفته، کوچک شده و تبدیل به بچه پیراهن شده است و انتخاب این عنوان برای کتاب دقیقا به دلیل نگاه کودکانه‌ای است که به این شعر داشته‌ام.

ماهوتی در ادامه پیرامون آثاری که در این حوزه نگاشته تصریح کرد: تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان ارائه داده ام  و به نوعی پر کار هستم اما این مسئله برایم افتخارآمیز نیست. در حقیقت هر کتابی یک تجربه است که انسان را رشد داده و به او کمک می کند تا بتواند در گذر زمان حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌هایی که در این عرصه داشته ام، معتقدم آن کتاب خوب‌تر را هنوز ننوشته و نسروده‌ام؛ اما امیدوارم در روندی که طی این همه سال داشته‌ام توانسته باشم، به جهت کیفی هم آثار خود را به رشد و تعالی برسانم.

در توضیح این کتاب می توان گفت؛ نویسنده طبیعت، اشیاء و مسائل روزمره را دستمایه‌ ای برای خلق فضایی خیال‌‌انگیز و شاعرانه قرار داده است.از نکات قابل توجه این اثر طراحی متفاوت آن است که کودکان می‌توانند این کتاب خشتی را به صورت عمودی باز و بسته کنند. همچنین تصاویر و قلم کتاب این امکان را فراهم آورده که کودکان کم بینا نیز از مخاطبان این شعرها باشند.

شایان ذکر است؛ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اثر را برای گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) و با قیمت 5 هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار