مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی در قم، بامعرفی آثار پژوهشی ۵۳ طلبه جوان به عنوان آثار برگزیده، به کارخود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مراسم سومین جشنواره علامه حلی استان قم امروز به همت معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قم، آثار پژوهشی ۵۳ طلبه جوان به عنوان آثار برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین مورد تجلیل قرار گرفت.
 
آیت الله مقتدایی در این مراسم تصریح کرد: پژوهشگران به این موضوع توجه کنند که به مقاله، کتب، پایان نامه ای که تولید کردند، اکتفا نکنند و آن را شروعی برای تحقیق و پژوهش بیشتر بدانند.
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: جشنواره حلی در طول برگزاری سه جشنواره گذشته، آثار ارزنده‌ای ارائه کرده است و طلاب به وسیله این جشنواره دست به قلم شدند و انتظار و تأکید  بر این است که پژوهش خود را متوقف نکنند و آثار پژوهشی آنان روز به روز رو به ازدیاد باشد.
 
وی افزود: ما باید در تولید علم و پژوهش تلاش کنیم، تلاش در تولید علم روش و سیره بزرگان و علمای دین بوده است که در طول عمر بابرکت خود تألیفات زیادی داشتند و آثار ارزشمند و ماندگاری در حوزه‌های علمیه به یادگار گذاشته اند.
 
وی با اشاره به این که ما در نظام الهی و حکومت اسلامی قرار داریم، گفت: امروز موضوعات فراوانی در دستگاه‌های قضایی و اجرایی وجود دارد که نیاز به پژوهش دارد و حوزه‌های علمیه موظف هستند که از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند و به این موضوعات بپردازند.
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: موضوعاتی که در دستگاه‌های اجرایی و قضایی وجود دارند، باید توسط حوزه‌های علمیه مورد پژوهش قرار بگیرند و راهبردهای آن ارائه شود و در این دستگاه‌ها اجرا شود.

 جشنواره علامه حلی با هدف معرفی آثار پژوهشی طلاب جوان در استان های مختلف برگزار می شود و امسال سومین جشنواره استانی علامه حلی در استان قم برگزار شد.

 
پایان پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار