مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۳۰ هزار طلبه خارجی در قم اشتغال به تحصیل دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد،  با تأکید بر اینکه قم را می‌توان پرچم‌دار انقلاب اسلامی دانست، گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از 30 هزار طلبه خارجی در قم مشغول تحصیل هستند و امواج این انقلاب در کشورهای مختلف جهان شکل‌گرفته است.

وی واقعه 19 دی را شناسنامه انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: واقعه 19 دی شناسنامه حوزه‌های علمیه و مردم قم است و باید همه دستگاه‌ها با صیانت از آن نسل جوان را نسبت به این شناسنامه هوشیار کنند.

مدیرحوزه های علمیه کشور بابیان اینکه قیام 19 دی از شهر قم آغاز شد و جهانی را تحت تأثیر قرار داد، افزود: مردم باید نسبت به آن احساس افتخار داشته باشند و برای بنده که در راهپیمایی مردم قم در روز 19 دی سال 1356 حضور داشتم این حضور افتخار بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای دهه بصیرت در قم اظهار داشت: دهه بصیرت از 8دی‌ماه آغاز و تا 19 دی ادامه دارد که برای گرامیداشت این روز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کارداریم.

نصرت‌الله لطفی بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای بصیرت افزایی مردم استان در این دهه در نظر گرفته‌شده است، افزود: ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به تجمع حوزویان و اقشار مختلف استان قم در مدرسه فیضیه و برگزاری جلسات مختلف در حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد.

وی برگزاری مراسم در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌ها در دهه بصیرت دانست و گفت: برنامه پایانی دهه بصیرت طبق سال‌های گذشته دیدار هزاران نفر از مردم استان قم با رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت دهه بصیرت، اقدامات این دهه را معطوف به تمام دستگاه‌ها و نهادها ذکر و تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان صرفاً وظیفه هماهنگی‌ها را بر عهده دارد و همه تشکل‌ها، نهادها و دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های این دهه نقش دارند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار