تنگ کنشت" ظرفیت ایجاد یک بند برای تغذیه مصنوعی گلخانه‌هایی که قرار است در این منطقه ایجاد شود را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون امور عمرانی استاندای کرمانشاه گفت: "تنگ کنشت" ظرفیت ایجاد یک بند برای تغذیه مصنوعی گلخانه‌هایی که قرار است در این منطقه ایجاد شود را دارد.
 مجتبی نیک‌کردار در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه که امروز (22 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: در منطقه تنگ کنشت می‌توانیم یک بند با ذخیره سه میلیون مترمکعب آب داشته باشیم که از آن به عنوان ذخیره برای تعذیه مصنوعی گلخانه‌های این منطقه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد این بند باید در سند توسعه شهرستان کرمانشاه دیده شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از موقعیت قابل توجه شهرستان کرمانشاه نیز یاد کرد و ادامه داد: کرمانشاه در یک تقاطع و کریدور ملی و حتی بین‌المللی قرار گرفته است.

نیک‌کردار با بیان اینکه این کریدور از شرق به غرب و از شمال غرب به جنوب غرب قرار دارد، تاکید کرد: کرمانشاه در بهترین موقعیت این کریدور قرار گرفته است.

وی گفت: به علاوه کرمانشاه بزگترین شهر کردنشین جهان است که این نیز یک مزیت برای این شهرستان حساب می‌شود.

 فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه کرمانشاه یک استان تجاری است، افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید در سند توسعه شهرستان کرمانشاه مد نظر قرار گیرد، تولید کالاهای صادرات محور در استان است.

وی همچنین به وضعیت نامناسب دشت ماهیدشت از نظر منابع آبی هم اشاره کرد و گفت: این دشت ممکن است در آینده با مشکل شدید فرورفتگی مواجه شود.

 مراد شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز از مشکلات این دشت یادکرد و از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جنگل کاری و آبخیزداری برای این دشت خبر داد.

وی گفت: به علاوه تقاضا داریم مقابله با آفت "لورانتوس" در جنگل‌های بلوط شهرستان کرمانشاه نیز در سند توسعه شهرستان دیده شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.