ششمین همایش انرژی بادی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: انرژی بادی در کشور ما سابقه زیادی دارد و در تلاشیم از این انرژی به دلیل حفظ محیط زیست و تجدیدپذیر بودنش بیش از پیش بهره گیریم.

سید ضیالدین میرحسینی با اشاره به اینکه از سال ۷۲ به بعد شاهد توسعه منابع بادی در استان هستیم و بهره‌مندی ها از این نوع انرژی رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: گیلان از جمله استان های کشور است که ظرفیت بالایی در انرژی بادی دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه حمایت از انرژی های پاکلازم است، افزود: گیلان ۶ نیروگاه کوچک و بزرگ دارد که ۳ نیروگاه از سوخت فسیلی و سه نیروگاه ازانرژی تجدیدپذیر استفاده می کنند.

وی افزود: نیروگاه سبز منجیل و نیروگاه آبی منجیل و سد تاریک مجموعا ۲ هزار و ۸۱۶ مگابایت تولید خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین می کنند.

بلبل آبادی افزود: با توجه به پیگیری های شرکت در حال حاضر تولید انرژی خورشیدی دو اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک شرکت اروپایی قدرتمند متقاضی تولید ۴۰ مگابایت برق از باد در استان استان است خاطر نشان کرد: وجود انرژی باید در منجیل گیلان در بهره‌مندی از انرژی خورشیدی نیز موثر است.

انتهای پیام/اص

برچسب ها: همایش ، باد ، گیلان ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.